Fogyatékkal élők számára kialakított fehérneműt dob piacra a Primark
A kiskereskedelmi vállalat bemutatta első adaptív fehérnemű-kollekcióját, ezzel elkötelezve magát amellett, hogy a divatot és a mindennapi alapvető cikkeket minél több ember számára elérhetővé és megfizethetővé teszi.
Az új, négyrészes fehérnemű-kollekció egybeesik a Primark és a Research Institute for Disabled Consumers (RiDC) új kutatásával, amely szerint az Egyesült Királyságban élő fogyatékkal élők közül ötből három embernek nehéz olyan ruhát találnia, amelyben „boldognak és kényelmesnek” érzi magát.
Charlie Magadah-Williams, a Primark sokszínűségért és befogadásért felelős vezetője nyilatkozatában elmondta, hogy a Primarkot azzal a céllal alapították, hogy a divatot mindenki számára megfizethetőbbé tegye, és ez azt jelenti, hogy minden vásárlójuk különböző igényeit képviselik és kielégítik.
„Ahogy nőttünk, úgy bővült a kínálatunk is, és büszkék vagyunk arra, hogy a jellemzően drágább és csak online kapható speciális termékeket megfizethető áron kínáljuk a főutcán”
– fogalmazott.
A most debütáló adaptív fehérnemű-kínálatot műszaki szakemberekkel közösen tervezték a fogyatékkal élők igényeinek kielégítésére azok tapasztalatai és nézetei alapján. A varrás nélküli melltartó, a csipke bralette, a fekete bugyi és a menstruációs bugyik célja a praktikusabb és kényelmesebb kialakítás lehetővé tétele az olyan apró átalakításokkal, mint a könnyű záródás, a különálló mágneses kapcsok és az olyan anyagok használata, mint a tépőzár.
Magadah-Williams elmondta, hogy az első adaptív fehérnemű-kollekciójuk már két éve készül, de további terveik között szerepel a Primark mint akadálymentesebb munkahely és vásárlási helyszín kialakítása a fogyatékkal élő vásárlók és kollégák támogatása érdekében.
A kutatás hozzáteszi, hogy az Egyesült Királyságban a becslések szerint 16 millió ember él fogyatékossággal, így az adaptív, azaz a testünk változásait lekövető ruházat elengedhetetlen. A fogyatékkal élők számára azonban a megfizethetőség és a hozzáférhetőség kulcsfontosságú akadályokat jelent, mivel több mint egyharmaduk (36 százalék) nagyon drágának találja az adaptív ruházatot, egynegyedük (24 százalék) pedig úgy dönt, hogy általános ruhákat vásárol, és azokat módosítja a saját igényeinek megfelelően.
Ötből közel három (59 százalék) azt állítja, hogy nagyobb valószínűséggel vásárolna adaptív ruházatot, ha azt a hagyományos kiskereskedők kínálnák.
Heidi Williams De Rincon, a Primark fehérnemű részlegének vezetője elmondta, olyan termékek létrehozásán dolgoztak, amelyek a gyönyörű, nőies dizájn mellett olyan praktikus funkciókat is ötvöznek, mint a mágneses záródás.
„Tudjuk, hogy még sok mindent tehetünk, de reméljük, hogy ez a kis kollekció egy kicsit megkönnyíti az emberek számára, hogy megfizethetőbb adaptív fehérneműkhöz jussanak a helyi főutcán.”
A Primark megjegyzi, hogy a fehérnemű-kollekció az első a sok adaptív termékcsalád közül, amely az év folyamán érkezik, és ígéretet tesz arra is, hogy a fogyatékkal élő kollégák és vásárlók jobb kiszolgálása érdekében az egész üzletében és üzleti tevékenységében változtatásokat hajt végre.
A kutatások azt mutatják, hogy a fogyatékkal élők számára a boltban történő vásárlás gyakran nehéz és kihívást jelentő élmény: 55 százalékuk mondta, hogy rendszeresen elkerüli a boltban történő vásárlást, mivel az számukra fogyatékosságuk miatt nehéz vagy kihívást jelentő élményt jelent, ami rávilágít a változás szükségességére az egész iparágban.
Ennek érdekében a Primark felülvizsgálja üzleteit és működését annak érdekében, hogyan tud jobb szolgáltatást és barátságosabb élményt nyújtani a fogyatékkal élő vásárlók és kollégák számára, kiegészítve az eddigi munkát, amely magában foglalja a fogyatékkal élők számára kialakított, akadálymentesített pénztárgépeket és próbafülkéket.
Nyitókép: Peter Macdiarmid/Getty Images