LaVidaYarn táska

A slow fashion és az újrahasznosítás hazai példája: LaVidaYarn

Jamniczky Tímea, a JCDecaux vezérigazgatója barátai ösztönzésére alapította LaVidaYarn nevű márkáját, mely egyedi, kézzel készített, főként horgolt és kötött táskákat kínál. A LaVidaYarn alapítójával a márka születéséről, újrahasznosításról, vállalati felelősségvállalásról és a további tervekről beszélgettünk.


Több évtizedes karrierrel mögötted, teljesen új vállalkozásba kezdtél nemrég. Mi ennek az oka?

Az életpályám során mindig is fontosnak tartottam a kreativitást és az innovációt. Kislánykoromban virágkötő szerettem volna lenni, a szunnyadó kreativitásom tört most elő. Édesanyám tanított meg horgolni, és a barátnőim inspirációjára hoztam létre a Lavidayarn-t. A márka alappillére a fenntarthatóság és egyediség, a célom pedig, hogy igazi woman power brand legyen.

A slow fashion és az újrahasznosítás a fénykorát éli mostanában, a ruhadarabok újra használatával sokat lehet tenni a környezetünkért. Rengeteget tanulok ebből a kis vállalkozásból, ezért az önfejlesztés is motivál, továbbá CSR-tevékenységként [vállalati felelősségvállalás - szerk.] is tekintek rá, hiszen sok nyugdíjasnak biztosítunk munkalehetőséget a LaVidaYarn-nál.

Samu T\u00edmea, a LaVidaYarn magyar m\u00e1rka alap\u00edt\u00f3ja \u00e9s a m\u00e1rka egyik ikonikus t\u00e1sk\u00e1ja

Fotó: Pejkó Gergő, Szalmás Kriszta, Kiss Roland

Miből, honnan inspirálódsz egy-egy darab elkészítésekor?

A vásárlói visszajelzésekből, a környezetemben lévő színekből és formákból. Az újrahasznosított pamut anyagok textúrája és színkombinációi is gyakran szolgálnak kiinduló pontként a tervezési folyamat során. Szeretem a természetes anyagokat, ezért a táskák, otthoni dekorációk kiegészítőjeként gyakran használok fát, amiket az öcsém készít.

Milyen termékeket készítesz, van kedvenced?

Főként horgolt és kötött táskákat, otthoni kiegészítőket készítünk, olyanokat, amiket én is szívesen hordok és használok. Kedvenc termékem a horgolt piros DOT táska, amivel a márka elindult. Ez volt az első modell, amire az üzleti eseményekre járva felfigyeltek. Minden egyes darab egyedi és tükrözi a tervező személyiségét, miközben praktikus és stílusos.

Hány darab készül egy-egy termékből?

Mivel minden termék kézzel készül, így limitált mennyiséget gyártunk. Ez biztosítja, hogy minden vásárlónk valóban egyedi és különleges terméket kapjon.

Újrahasznosított alapanyagot használsz a horgoláshoz. A márka mely folyamataiban jelenik meg még a környezettudatosság, fenntarthatóság? Miért fontos szempont ez nektek?

A fenntarthatóság minden folyamatunk alapját képezi. Az újrahasznosított pamut mellett igyekszünk minél kevesebb hulladékot termelni, a maradék anyagokat újrahasznosítjuk új termékek, mint fali képek készítéséhez. Emellett a csomagolásanyagaink is környezetbarátok, újrahasznosíthatók. Fontos számunkra, hogy a termékeink ne csak szépek és funkcionálisak legyenek, hanem pozitívan is hozzájáruljanak a környezethez.

A LaVidaYarn magyar m\u00e1rka egyik k\u00e9zzel horgolt t\u00e1sk\u00e1ja

Fotó: Pejkó Gergő, Szalmás Kriszta, Kiss Roland

Ki a LaVidaYarn célközönsége?

Azok a tudatos vásárlók, akik értékelik a kézműves munkát, támogatják a fenntarthatóságot és szeretik a dizájntermékeket. Ügyfeleink közé főként vezető nők tartoznak, akik szeretik a minőséget és az egyediséget.

A csapatodat nyugdíjas nők alkotják, akiket a közösségi médiában ismertél meg. Mindenki más fajtaterméket készít vagy hogyan kell elképzelni a folyamatot?

A csapatunk nagy részét valóban nyugdíjas hölgyek alkotják, akiknek különleges kézügyességük és évtizedek alatt felhalmozott szaktudásuk van. Mindenki specializálódik bizonyos terméktípusokra, attól függően, hogy mihez értenek a legjobban és milyen munka jelent számukra örömet. Az alkotási folyamat közösségi és együttműködő, ahol a dizájn és az elkészítés részleteit közösen dolgozzuk ki, így biztosítva, hogy minden termék magas minőségű és egyedi legyen.

Mik a jövőbeli terveitek?

Szeretnénk tovább bővíteni a termékkínálatunkat, és nemzetközi piacra lépni. A közösségünk bővítése és az új tehetségek bevonása is kiemelt célunk, hogy a LaVidaYarn márka egyre inkább közösségi és inkluzív jellegű legyen.

Samu T\u00edmea, a LaVidaYarn magyar m\u00e1rka alap\u00edt\u00f3ja \u00e9s a m\u00e1rka egyik t\u00e1sk\u00e1ja

Fotó: Pejkó Gergő, Szalmás Kriszta, Kiss Roland.

Nyitókép: Savovic Andelka