A Louis Vuitton Amerika kedvenc dizájner márkája
A SINGULART online művészeti galéria tanulmánya szerint 2021-ben 71,5 milliárd dolláros rekord bevételt szerző Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) luxuskonglomerátum nyomán a hozzá tartozó luxus divatház részben a világjárvány fellendülésének köszönheti, hogy az Egyesült Államok legvágyottabb luxusmárkája lett, írja a RobbReport.
A tanulmány 2018 és 2021 között vizsgálta a keresési adatokat, hogy megtudja, hol nőtt az érdeklődés 42 dizájner márka iránt. A Louis Vuitton mind az Egyesült Államokban, mind Európában a dizájner márkák listájának élére került, 28 ország nevezte kedvenc luxusmárkájának, emellett az Egyesült Államok összes államában a legnépszerűbb dizájner márka.
A Louis Vuitton mellett a Dior is rendkívül népszerű az Egyesült Államokban, és az államok 62 százalékában a második helyen áll, különösen Floridában, Massachusettsben, New Yorkban és Pennsylvaniában. A tervezőház legnagyobb növekedését a kaliforniai keresések száma növelte, ez négy év alatt több mint 1,1 millióval nőtt.
Az amerikai államokban a két márka mellett népszerű volt még a Hermes, a Gucci, a Valentino és a brit Burberry luxusház, amely nemrégiben ígéretet tett arra, hogy 2040-re klímapozitív lesz. A tanulmányból kiderül emellett, hogy Alexander McQueen az államok 22 százalékában a kedvenc tervezők között szerepelt.
Ami Európát illeti, Izland láthatóan nagyon szereti a Hugo Bosst, Németországban pedig a Hermes örvend nagy népszerűségnek – ez a két márka minden országban az élen járt –, míg Finnországban a Moncler a legkeresettebb, a Chanel pedig nagy sikert aratott Grúziában.
De a Louis Vuitton továbbra itt is favoritnak számít, és első helyen állt Franciaországban és Olaszországban is. A Balenciaga, amely a közelmúltban a világ legmenőbb ruházati cégeként vezette a Lyst Indexet, rendkívül népszerű Írországban, ahol az ország második kedvenc dizájnermárkájaként végzett.
Érdekes, hogy míg az olyan európai márkák, mint a Louis Vuitton és a Dior egyértelműen az amerikaiak kedvencei voltak, a lelkesedés nem feltétlenül volt viszonzott: a megállapítások szerint csak három amerikai márka – a Marc Jacobs, a Ralph Lauren és aTom Ford – került a végső listára.
Nyitókép:
- Kortárs művészek gondolják újra a Louis Vuitton ikonikus táskáját - IN ›
- Szandál Louis Vuitton-táskából - luxusdarabok újrahasznosítása - IN ›
- Ezzel ünnepelték Louis Vuitton 200. születésnapját - IN ›
- A Louis Vuitton a legértékesebb luxuscég - IN ›
- Lenyűgöző lett a Louis Vuitton új otthoni kollekciója - IN ›