budapesti divathet 2022 februar

Beelőzte Európát a magyar divathét

A Magyar Divat & Design Ügynökség idén a négy nemzetközi divathetet megelőzve – Milánó, London, Párizs és New York előtt - mutatta be több mint 30 magyar és régiós tervező legújabb kollekciójának limitált válogatását a Budapest Central European Fashion Weeken.

Az előrehozott időpont hátterében stratégiai döntés állt, melynek köszönhetően a magyar márkák versenyelőnybe kerültek a nagykereskedelmi értékesítési lehetőségeik terén. A három napon át tartó divatbemutatókat a vírushelyzet miatt csökkentett létszámmal tartották meg, melyeken keresztül 2500 vendég, köztük nagykereskedők, hazai és nemzetközi újságírók, valamint véleményvezérek ismerhették meg a 2022/23-as őszi-téli darabokat a főváros ikonikus helyszínein. Ezentúl az online sugárzásnak köszönhetően volt olyan show, melyet több mint 150 000 néző követett a közösségi média csatornákon keresztül élőben.

A Magyar Divat & Design Ügynökség által kilencedik alkalommal megvalósított Budapest Central European Fashion Week egy teljes héten át várta a divat iránt érdeklődő közönséget január 31. és február 6. között. A rendezvény igazi divatvárossá változtatta Budapestet, melynek köszönhetően egymást érték az izgalmas tematikus programok. A divatbemutatók már pénteken elkezdődtek a Királyi Lovarda épületében, majd szombaton és vasárnap a Szépművészeti Múzeumban ismerhették meg a nagykereskedők, az újságírók, valamint a divatipari szakemberek a kortárs divatmárkák 2022/23-as őszi-téli darabjait.

„Rengeteg visszajelzést kaptunk, miszerint sikerült az idei BCEFW-t egy új, magasabb szintre emelni mind a rendezvényszervezés, mind az értékesítésösztönzés terén. Emellett sikerült a külföldi vendégeink számára Budapest páratlan szépségét is megmutatnunk, hiszen fővárosunk emblematikus helyszíneire kalauzoltuk őket. Úgy gondolom az ilyen rendezvények kiváló lehetőséget adnak a divat és a turizmus meglévő kapcsolódásainak tudatos kiaknázására, illetve a magyar turisztikai vonzerő fejlesztésére” emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

Nyitókép: HFDA/The Sparkle Content