A Dolce & Gabbana nyilatkozatot tett független jövőjéről a kínai baki után
A hatalmas divatmárkát Stefano Gabbana és Domenico Dolce alapította 1985-ben, akik mindenek fölött büszkék arra, hogy minden termékük Olaszországban készül, valamint a klasszikus mediterrán stílus jellemzi a leginkább darabjaikat. A Covid-19 járvány során bekövetkezett bezárások és korlátozások miatt rengeteg üzletüket elveszették, amiket szerencsére mostanra visszaszereztek, elképzeléseik szerint az értékesítés vissza fog emelkedni a járvány előtti állapotra. A vállalatóriás azonban még mindig nem lélegezhetett fel teljesen a Kínában történt baklövésük óta, ennek ellenére számtalan befektető érdeklődik a felvásárlás iránt.
„Eldöntöttük, hogy függetlenek maradunk, ezzel is megtartva hitelességünket és kreativitásunkat"
– nyilatkozta Dolce egy interjúban.
A márka eddigi legnagyobb PR kudarca három évvel ezelőtt történt, amikor egy kínai származású modellre osztottak egy szerepet, hogy evőpálcikákkal próbáljon canollit és más olasz ételeket enni. A kínos és sértő reklám hatalmas felháborodáshoz vezetett, és a vásárlók ellenszenvéhez vezettek.
„Fájdalmasan nyilvánvalóvá vált, hogy a divat- és luxusmárkáknak erős, helyi csapatokra lenne szükségük Kínában, hogy eldönthessék, mi lehet ellentmondásos vagy egyértelműen rossz. Ezeket a döntéseket Európából felülről lefelé meghozni nem opció, nemhogy a kreatív igazgató szűrő nélkül posztoljon a közösségi médiában."
– nyilatkozta Dolce.
Az eladásaikat idén már húsz százalékkal növekedtek az tavalyihoz képest, de még mindig sokkal kevesebb, mint amennyi a botlás előtt volt.
"Abszolút értelemben véve nem sikerült teljesen leküzdenünk az esetet. Az intézményi kapcsolatok tekintetében azonban felépültünk, még akkor is, ha még mindig némi ellenségeskedést szenvedünk az ország közösségi hálózatainak egyes csoportjai között."
– mondta a vezérigazgató, Domenico Dolce tervező testvére.
A vállalat nyilatkozataiból következethetünk későbbi terveikre is, például hogy továbbra is befeketedni kívánnak fizikailag látogatható üzletekbe, különösen Ausztráliában, Dél-Afrikában és Koreában. Lesznek ezek mellett a legnépszerűbb utazási csomópontok repülőtereire is üzletek kitelepítve.
A tervek persze ellentmondanak a statisztikáknak, amelyek kimondják, hogy az idei gazdasági évben 8-ról 13 százalékra nőtt az online vásárlásokból származó összbevétel, de Dolce azt is említette, hogy ötven dedikált üzlet megnyitását tervezik. A vezérigazgató elmondta, hogy arra számít, a márciusban záruló pénzügyi évben a teljes értékesítés akár 25 százalékkal is nőhet.
Forrás: BoF