Két tequilás pohár

Rózsaszín tequila hódíthatja meg a piacot az idei nyáron​

Hasonló árnyalatú italok már évek óta megtalálhatók az üzletekben, viszont van egy márka, mely nem csak színezőket használ a cél eléréséhez. Az Inspiro rozékészítések során elszíneződött boroshordókban érleli az alkoholt, ezzel pedig minden másnál különlegesebbnek számít az iparban.

Más márkák olyan színezési módokat alkalmaznak az ital előállításánál, mint a rózsaszín borsszemek, kökénybogyó, rózsaszirmok vagy más kivonatok hozzáadása, hogy a tequilának pirosas árnyalatot biztosítsanak. Ez sok vállalkozó számára egy bevált módszernek számít, ellenben már nem minősül különlegességnek.

Ezekkel szemben az Inspiro márka több éves kutatómunka, szenvedély és fejlesztés során alkotta meg a speciális készítési módot a Tequila Rosa Reposado italához. A cég alapítója, Mara Smith mindig is szerette a jó borokat és kíváncsi volt, miképpen tudná ötvözni a két alkoholt. Ehhez olyan hordókat kellett keresnie, melyekben rendszeresen tároltak rózsaszínes rozét.

A küldetése már ezen a ponton nehézségekbe ütközött, mivel a rozé jellemzően nem sokat időzik hordókban. A felkutatás így hosszabb időt vett igénybe, ennek ellenére Smith egy dél-francia termelőnél kötött ki hosszú útja végén, aki szerencsére ilyen módon tárolta a munkáját. Az eszközök beszerzése után már csak a technika kifejlesztése maradt hátra, melynek végeztével minden más márkánál különlegesebb és ízletesebb szeszes italt tudott gyártani.

Smith elmondása szerint munkájával a női igényeket szerette volna érvényesíteni a tequilakészítők világában, mivel a közhiedelemmel ellentétben rengeteg nő fogyasztja a különböző tequilákat világszerte. A jelentős statisztikai szerepük ellenére a legtöbb pincészet nem tudja, vagy nem is akarja tudomásul venni a másik nemet, hanem kizárólag a férfi vásárlók igényeit akarja kielégíteni.

„Valóban a női fogyasztókra akartunk koncentrálni. Nem azért, mert a férfiak nem akarják ezt, hanem azért, mert a nőket figyelmen kívül hagyják a tequilaiparban. Nem úgy gondolnak rájuk, mint elsődleges fogyasztókra. A nők általában a könnyedebb szeszes italokat szeretik. Lehetőséget akartam arra, hogy hatást gyakoroljak azzal, hogy női szemléletet viszek az iparágba, és ezt csak úgy lehet megtenni, ha minden lépésben részt vesznek a nők"

— olvashatjuk a Forbes cikkében