Az utasok szerint ez a legrosszabb légitársaság rövid utakra
A Which? nevű fogyasztói csoport 2022 októberében 8 046 brit felnőttet kérdezett meg a repüléssel kapcsolatos tapasztalataikról az elmúlt két évben. A légitársaságok ügyfélpontszámát az utazók általános elégedettségének és az ajánlás valószínűségének kombinációjából számították ki.
A Which? által megkérdezett utasok a magyarországi székhelyű Wizzair légitársaságnak ötből egy csillagot adtak a beszállás élményére és az ülések kényelmére.
A fapados légitársaság ülésosztása – a két sor közötti különbség a normál turistaosztályon – 71 centiméter, ami mintegy 5 centivel kisebb, mint a rivális Ryanair-é.
A többi kategóriában, beleértve az ár-érték arányt és a tisztaságot, az utasok nem adtak két csillagnál többet.
A Wizz Air rövid távú járatokat üzemeltet nyolc brit repülőtérről, köztük Birminghamből, Edinburghból, Gatwickből és Lutonból. A légitársaság 48%-os általános ügyfélpontszámával a rangsor végén végzett, a Ryanair (52%), az Eurowings (53%) és a British Airways (56%) mögött.
Decemberben a Polgári Repülési Hatóság (Civil Aviation Authority) közölte, hogy jelentős aggályai vannak a Wizz Air elfogadhatatlan viselkedésével kapcsolatban, mivel utasai sokkal nagyobb valószínűséggel tettek súlyosabb panaszokat, mint más légitársaságok utasai.
A szabályozó hatóság azt is megállapította, hogy a légitársaság késlekedett az utasoknak járó pénz kifizetésével.
A Which kutatásában a Jet2.com kapta a legmagasabb pontszámot (80%), megelőzve a Turkish Airlines-t (78%).
„Az utasok az elmúlt években nehéz időszakon mentek keresztül, az utolsó pillanatban bekövetkező késések és törlések elfogadhatatlanul gyakoriak. Míg az olyan légitársaságok, mint a Jet2.com, kitűntek azzal, hogy kiváló ügyfélszolgálatot és megbízható szolgáltatást nyújtanak a repülőknek, túl sok versenytársuk folyamatosan nem tud ehhez felnőni. Ha alternatív légitársaságok állnak rendelkezésre az Ön útvonalán, kerülje a Wizz Air-t, mivel az ügyfélszolgálat terén elért gyenge eredménye azt jelenti, hogy Ön valószínűleg a sorsára marad, ha járata késik vagy törlik”
– mondta el Rory Boland, a Which? Travel szerkesztője.
A Wizz Air szóvivője elmondta, a vállalatnál mindent megtesznek annak érdekében, hogy utasaik időben és minimális késéssel érjenek célállomásukra.
„A Wizz Air vadonatúj, korszerű Airbus repülőgépekből álló flottát üzemeltet, amelyek átlagéletkora 4,6 év, és amelyek kényelmet, teret és modern belső teret biztosítanak az utasoknak. Az A321neo a legszélesebb egyfolyosós kabin konfigurációval rendelkezik, 239 darab 18 hüvelyk [kb. 46 cm] széles üléssel. Minden repülőgépet, minden repülés után kitakarítanak, és minden éjszaka mélytisztítást végeznek rajta.”
A British Airways szóvivője elmondta, nem gondolják, hogy a globális légi közlekedés egyik legnehezebb időszakában elvégzett felmérés pontosan tükrözi annak a több tízmillió ügyfélnek a véleményét, akik ugyanebben az időszakban velük repülnek.
„Bár nem állítjuk, hogy mindig mindent jól csinálunk, továbbra is elismerik a szolgáltatásunkat. Ügyfeleink azt mondják, értékelik, hogy többféle kabin közül választhatnak, és a központi repülőterekre és repülőterekről a nap megfelelő időpontjában repülhetnek, továbbá az új repülőgépekbe, új ülésekbe, wifibe, új menükbe, a rövid távú turistaosztályon kínált ingyenes snackekbe és vízbe, valamint a brit légitársaságok közül a legbőkezűbb kézipoggyász-kiegészítésbe invesztáltunk.”
Nyitókép: Shutterstock
- Az 5 legfurcsább kérés, amit légiutas-kísérők kaptak munkájuk közben ›
- Ezek a legbiztonságosabb ülések egy repülőgépen baleset esetén ›
- Eltörlik a repülőre felvihető folyadék 100 ml-es limitjét — mi a csapda? ›
- Te is leveszed a cipőd repülős utazáskor? Ezért ne tedd többé! ›
- Késések várhatók a Liszt Ferenc-repülőtéren, ez az oka - IN ›