Repülőgép kifutópályán

Ezek a legtöbbet késő légitársaságok - nem túl jó hír nekünk

A Wizz Air-t már második éve a legrosszabb nagy légitársaságnak választották az aggasztó járatkésések miatt.

Miután az olcsó járatokkal foglalkozó Wizz Air légitársaság túl gyakran hagyta az utasokat a felszállásra várakozni, már második éve a legrosszabb nagy légitársaságnak választották a késések miatt, írja az Express.

A magyar légitársaság brit indulásai 2022-ben átlagosan 46 perc és hat másodperc késésben voltak a menetrendhez képest, derül ki a Polgári Légiközlekedési Hatóság adataiból.

Ez több mint háromszor hosszabb volt, mint a 2021-es átlag, amikor is a pontosság tekintetében az utolsó helyre került.

A Which? fogyasztói csoport a Wizz Air aggasztó késéseiről számolt be, amely rövid távú járatokat üzemeltet nyolc brit repülőtérről, köztük Lutonból, Birminghamből, Edinburghból és Gatwickből.

A német Tui Airways átlagos késése 40 perc és 18 másodperc volt, ezzel a második helyen állt a Wizz Air mögött. Ezt követte a Qatar Airways (31 perc és 48 másodperc), a Turkish Airlines (29 perc és 30 másodperc) és a Pegasus Airlines (27 perc és 18 másodperc).

A Norwegian Air Shuttle volt a leghatékonyabb, az átlagos késés mindössze 13 perc 42 másodperc volt.

Az Egyesült Királyságból induló összes járat esetében az átlagos késés 23 perc volt. Május és június volt a legrosszabb hónap a pontosság szempontjából, mivel a légiközlekedési ágazat nem tudott elegendő személyzetet felvenni és kiképezni, hogy megbirkózzon a pandémiát követő nyaralások iránti megnövekedett kereslettel.

A szakértők szerint idén további sztrájkok is hasonló késéseket okozhatnak az utazóknak.

Rory Boland, a Which? Travel magazin szerkesztője elmondta, ezek a számok aggasztóak, de nem lepik meg az utasokat, akiknek évek óta el kell viselniük a légitársaságok silány bánásmódját.

„Mivel a szabályozó hatóság még mindig nem rendelkezik megfelelő hatáskörrel a törvénysértő légitársaságok megbüntetésére, beleértve a visszatérítések visszatartását is, nehéz megkerülni azt a következtetést, hogy egyes légitársaságok egyszerűen megússzák az utasok cserbenhagyását. Az utasok jobb védelme érdekében a kormánynak hatékony hatáskörrel kell felruháznia a CAA-t a légitársaságok rossz magatartásának visszaszorítására, ami magában foglalja a súlyos bírságok kiszabásának lehetőségét, ha a légitársaságok folyamatosan semmibe veszik a törvényt.”

A CAA polgári jogi hatáskörrel rendelkezik a légitársaságok elleni fellépésre, de a bírósági ügyek általában több évig elhúzódnak. Tavaly konzultációra került sor a további hatáskörökkel való felruházására irányuló javaslatokról, de nem történt intézkedés.

Decemberben a CAA jelentős aggályokat fogalmazott meg a Wizz Airrel kapcsolatban, mivel az késlekedett a visszatérítések kifizetésével, miközben minden más légitársaságnál több panasz érkezett rá. A Wizz Air nem válaszolt az Express megkeresésére.

Nyitókép: Shutterstock