Repülőtéren álló nő

7 dolog, amit soha ne viselj a repülőn

Bár a legtöbb légitársaságnak nincs hivatalos öltözködési szabályzata, van néhány széles körben elfogadott irányelv arra vonatkozóan, mit viseljünk, de leginkább, hogy mit ne viseljünk a repülőn. Mielőtt a következő utazásodra indulnál, olvasd el az alábbi listát arról, hogy mit nem érdemes viselned a repülőgépen.

1. Nyitott orrú cipők

Ha meleg éghajlatú úti cél felé tartunk, csábító lehet a szandált viselése a repülőn, de ezt a döntést érdemes kétszer is átgondolni. Valószínűleg már jó ideje nem mélytisztították ki a szőnyeget és az ülések alatti részeke, mondja Bobby Laurie utazási szakértő és egykori légiutas-kísérő.

Hozzáteszi, a mosdóban is mindig viseljünk cipőt, ne higgyük, hogy csak víz van a padlón – valószínűleg nem az.

2. Sértő ruházat

Itt jön a képbe a légitársaságok apró betűs része. A legtöbb légitársaság fenntartja a jogot, hogy megtagadja a beszállást a sértő ruházatot viselő utasoktól. A megfogalmazás szándékosan homályos, de jellemzően a sértő feliratú ruhákra vagy utal. Ha a légitársaság úgy ítéli meg, hogy ruházatunk sértő, megkérhetik, hogy öltözzünk át. Ha pedig visszautasítjuk, kirúghatnak a járatról.

3. Pizsama

Mivel a repülőn nyilvánosan kell megjelennünk, a legjobb, ha nem pizsamában megyünk a repülőtérre és a repülőgépre. Ehelyett viseljünk inkább laza, kényelmes, rugalmas pánttal ellátott nadrágot, amely ugyanolyan kényelmes, mint a pizsama. Az egyetlen kivétel: Ha business classon repülünk, és pizsamát kaptunk a járatra, az is elfogadható a repülőn - csak leszállás előtt kell átöltöznünk.

4. Úszóöltözet

A Hawaiian Airlines azon kevesek közé tartozik, amelyek közzéteszik az öltözködési szabályzatot, és ez kifejezetten tiltja az úszódresszt. Tekintettel arra, hogy a repülőgépeken nincsenek medencék, ez nem jelenthet problémát.

5. Egyetlen réteg

Mivel soha nem lehet tudni, milyen lesz a hőmérséklet a repülőn, mindig jó ötlet minden forgatókönyvre felkészülni. Éppen ezért nem jó ötlet egy réteget viselni, legyen az egy vékony felső vagy egy vastag pulóver. Öltözzünk fel rétegesen, hogy felkészüljünk, ha hideg van, és vegyük le a rétegeket, ha meleg van.

6. Nagy fém ékszerek

A kiegészítőkkel jó móka lehet játszani egy éjszakai kiruccanás alkalmával, de a nagyméretű fém ékszereket utazás közben tartsuk a kézipoggyászunkban (soha ne adjunk fel semmi értékeset). Valószínűleg le kell majd vennünk őket, amikor átmegyünk a reptéri biztonsági ellenőrzésen, ami több gondot okoz, mint amennyit megér.

7. Parfüm

Legyünk tekintettel azokra az utastársainkra, akik érzékenyek lehetnek bizonyos illatokra, és kerüljük a túl erős illatok viselését. Az illatok messzire terjednek, ha egy zárt térben, például egy repülőgép utasterében tartózkodunk, és a kedvenc illatunk mások számára túl erős lehet.