Ezeket lopják el szívesen az utasok a repülőkről
Egy névtelenségét megőrizni kívánó volt Ryanair-járatvezető az Express-nek exkluzívan elmondta, hogy egyszer olyan járatot vezetett, ahol az utasok többsége ellopta a mentőmellényeket az ülések alól. A személyzet tagja elárulta, hogy ez egy Londonból Ibizára tartó járaton történt néhány évvel ezelőtt.
A légiutas-kísérő elmagyarázta, hogy „az ibizai klubszcéna legújabb divatja” a mentőmellény viselése a repülésről.
Az ibizai klubok ingyenes jegyeket kínáltak azoknak a turistáknak, akik mentőmellénnyel érkeztek a repülőgépről. Az utasok, hogy ingyenes belépőt kapjanak Ibiza néhány legdrágább éjszakai klubjába, ellopták a biztonsági felszerelést - és ez nagyon veszélyes gyakorlattá vált.
„Egyszer leszálltunk Ibizán, és szóltak nekünk, hogy ellenőrizzük a mentőmellényeket az ülések alatt, mert ez a tendencia terjedt el. Hamarosan rájöttünk, hogy a mentőmellények fele hiányzik a repülőgépről!”. Az aznapi kapitányunk, dühös volt, és az összes utast megváratta a buszon, amely a terminálhoz vitte őket, amíg mi átkutattuk a repülőgépet. A kapitány nem tudta, hogy mi történt”
– mondta a légiutas-kísérő.
Hozzátette, hogy a kapitány ezek után odament a buszhoz, ahol az összes utas várakozott, és elkezdett kiabálni és szidni őket.
„Szerencsére minden mentőmellényt visszakaptunk, és normális eljárássá vált, hogy minden alkalommal, amikor leszállunk Ibizán, és mielőtt elindulunk vissza az Egyesült Királyságba, ellenőrizzük a mentőmellényeket az ülések alatt.”
A mentőmellény ellopása a repülőgépről nagyon veszélyes lehet, mivel a fedélzeten általában csak átlagosan 20 extra mentőmellényt szállítanak a rövid távú járatokon, a személyzet saját úszófelszerelését nem számítva.
Egy másik légiutas-kísérő, aki évekig Európa egyik legnagyobb költségvetési szolgáltatójánál dolgozott, elmondta, hogy néha 25 perces átfutási idejük volt, hogy az egész gépet felkészítsék a következő járatra.
„Ez magában foglalta annak ellenőrzését, hogy nem hagytak-e hátra holmikat, valamint a kabin kitakarítását és fertőtlenítését. Aztán nemcsak azt kellett ellenőriznünk, hogy minden biztonsági kártya minden ülés mögötti zsebben van-e, hanem azt is, hogy senki sem vette-e ki a mentőmellényeket az ülések alól. Meglepődne, hányan lopnak mentőmellényt a repülőgépekről szuvenírként! El lehet képzelni, milyen súlyos lenne, ha valakinél nem lenne mentőmellény, amikor szüksége lenne rá.”
Joyce K, aki légiutas-kísérőként is dolgozott egy amerikai légitársaságnál, a Quora közösségi médiaplatformon kifejtette, hogy sok utas a repülőgépből való kilépés előtt megragadja a vészhelyzeti úszógumikat az ülése alatt
„Minden járat után minden ülést ellenőriznünk kellett, hogy minden egyes ülésen van-e mellény. Vannak azonban más tárgyak is, például párnák és takarók, amelyeket az utasok szintén szívesen ellopnak, különösen az első osztályról.”
De van, aki só- és borsszórókat is lenyúlt már, amelyek állítólag a leggyakrabban ellopott tárgyak a Virgin Atlantic járatain.
A repülőgépeken mentőmellények és egyéb vészhelyzeti úszógumik állnak rendelkezésre arra a valószínűtlen esetre, ha a gép vízre kerül vagy vízre száll. Míg a hosszú távú járatokon mentőtutajokat, addig a rövid távú járatokon csak személyenként egy mentőmellényt és körülbelül 20 extrát szállítanak.
Egy mentőmellény ellopása a járatról nagyon komoly következményekkel járhat, mivel nem lenne elég mindenkinek, ha a gépnek vízre kellene szállnia. Ha a személyzet észreveszi, hogy hiányoznak a mentőmellények, a járat késhet vagy törlésre kerülhet, mivel a jelenlegi szabályok szerint a repülőgép nem indulhat el minimális mennyiségű vészhelyzeti felszerelés nélkül, beleértve minden utas számára egy mentőmellényt.
Nyitókép: Shutterstock