Kiderült, hogy mi alapján döntjük el, hová utazzunk
A magyarok sokkal inkább támaszkodnak barátaik, családtagjaik ajánlására az utazás tervezésekor, mint a régió vizsgált országainak lakói, írja a Roadster. Emellett mi vagyunk a legkíváncsibbak a felkeresett ország helyi specialitásaival kapcsolatban, és mi ülünk legszívesebben kávézókban is.
A Kiwi vezető cseh utazási technológiai vállalat reprezentatív felmérést készített Magyarországon, Csehországban, Lengyelországban, Romániában és Szlovákiában, hogy mi alapján választanak úti célt azok a lakosok, akik az elmúlt hat évben legalább kétszer jártak külföldön, és hogy mi az, amit sosem hagynak ki, amikor egy új országban járnak.
Míg régiós átlagban a költségvetés a legmeghatározóbb a következő úti cél kiválasztásánál, addig a magyaroknál sokkal inkább a barátok, családtagok ajánlása dönt – 56 százalék az ő beszámolóik alapján választja ki a következő úti célját – , és az utazásra szánt összeg csak a második ebben a sorban, derült ki a felmérésből.
Továbbá kiderült, hogy a kitöltők 52 százalékát befolyásolja az ár, 46 százalék pedig biztosan végez online kutatást – körülbelül minden tizedik magyar a Facebookról, Instagramról, míg 3 százalékuk a TikTok-videókból inspirálódik egy-egy úti célhoz. –
Természetesen, a fiatalabb generáció tagjai a legfogékonyabbak a social csatornák utazásos tartalmaira, de a Z generáció tagjainak az utazás, felfedezés iránti fokozott érdeklődésére utal az is, hogy a barátok ajánlásaira is ők a legkíváncsibbak – mondta el a kutatás kapcsán Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója.
Tízből hét magyar keres fel emellett olyan helyeket, ahol megkóstolhat helyi ételeket, és közel minden ötödik magyar képet is készít a tányérjáról, amit aztán megoszt a különböző közösségi felületein.
A lap azt írja, hogy a régiós adatok alapján a magyarok a legkíváncsibbak a helyi ételekre, emellett mi szeretünk leginkább kávézókban üldögélve eltölteni az időt.
Természetesen, az utazások során szép számmal szeretünk fotókat készíteni is, a magyar utazók 64 százaléka, de csak 14 százalék osztja meg ezeket Facebook és/vagy Instagram sztorikban, a környező országok lakosaival ellentétben.
Ami az élőzést illeti, minden ötödik magyar fiatal osztja meg utazásos élményét azonnal sztoriban, de e az adatokból úgy tűnik, hogy a magyar Z generáció tagjai kevésbé élőznek utazás közben, mint a cseh, a lengyel, a román vagy szlovák fiatalok.
Nyitókép: Shutterstock