Kiderült, hogy mi a legnépszerűbb dekorációs elem a lakásokban

Kiderült, hogy mi a legnépszerűbb dekorációs elem a lakásokban

A JYSK üzletlánc reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a magyarok átlagosan mennyit költenek lakberendezési cikkekre, illetve az is, hogy melyik dekorációs elem a legkedveltebb számukra.


A Haszon magazin cikkéből megtudtuk, hogy a magyar lakosok évente közel 30 ezer forintot költenek lakberendezésre, a legtöbbet – ami évi 40 ezer forint – a 30-as korosztály tagjai költik.

A magyarok 53 százaléka elégedett a jelenlegi lakókörnyezetével, a férfiak között pedig még többen vannak azok, akik pozitívan értékelik azt, ahol éppen élnek. Az otthon sokak számára a legfontosabb helyszín, hiszen ott tudnak igazán kikapcsolódni: a felmérésben kérdezettek 69 százaléka a lakásában tud igazán lazítani. Ráadásul a magyarok 55 százaléka úgy gondolja, elég tér van az otthonában, hogy mindenki ki tudjon kapcsolódni, ezzel leginkább egyébként nem meglepő módon a családi házban élők értenek egyet – derült ki a JYSK reprezentatív kutatásából, amely a 18-65 évesek lakhatásai körülményeit, lakberendezési szokásait és költéseit vizsgálta.

Mint kiderült, a magyarok átlagosan 29 ezer forintot költenek évente lakberendezési tárgyakra, mint például: lakástextília, dísztárgyak. Ennél kevesebbért szerzik be ezeket a dekorációs elemeket azok, akik nem saját tulajdonú lakásban élnek. A legtöbbet pedig a 30-39 éves korosztály szán erre a célra: náluk ez az összeg már a 40 ezer forintot is eléri, míg az éves 25 ezer forinttal a legkevesebbet a 19-25 évesek költenek.

A kutatás során az is kiderült, hogy a műnövények a legkevésbé népszerű dekorációk a magyarok körében, 24 százalék ritkábban mint évente szerez be ilyet, 52 százalék viszont soha. Díszpárnát, pokrócot, és ágytakarót szintén ritkábban, mint évente vásárol a megkérdezettek több mint fele, és jóval kevesebben vannak – mindössze 18 százalék -, akik évente legalább egyszer beszereznek takarókat.

A legnépszerűbb dekorációs termék azonban egyértelműen a gyertya lett: a megkérdezettek 22 százaléka évente 2-3 alkalommal is beszerzi ezt az elemet és ugyanennyien vannak azok, akik évente egyszer megvásárolják ezt a terméket.

Nyitókép: Photo by Kenny Eliason on Unsplash