Külön sorban fizethetnek a magányos vásárlók egy boltban
Az üzletlánc hétfőn bejelentett kezdeményezésének célja a magány elleni küzdelem – különösen az ország idős lakosságában, derül ki a Vice cikkéből. A Statistics Netherlands kormányzati szervezet szerint a 15 évnél idősebb hollandok 26 százaléka legalább mérsékelten magányosnak érzi magát. Ez az arány a 33 százalékot is eléri a 75 év felettiek körében.
A Jumbo 2019-ben próbálta ki az első, úgynevezett csevegő részleget, melyre pozitív visszajelzéseket kapott az ügyfelektől. A döntés a kormány által támogatott „Egyet a magány ellen" program részeként született, amely többek között egy 0-24 órás, a magukat magányosnak érzők számára elérhető forródrótot hozott létre.
A cég a csevegő részlegek mellett számos csevegő sarkot is kialakított, ahol a vásárlók egy csésze kávé mellett beszélgethetnek, valamint és alapanyagokat adományoznak az Oma's Soep nevű, az időseket az egyetemistákkal összehozó, levesfőző kezdeményezés számára.
Nem ez az első alkalom, hogy Hollandia és Belgium egyedi megoldásokhoz fordul a magány elleni küzdelemben. Egy hollandiai idősek otthona például bérmentes lakhatást ajánlott fel diákoknak azért cserébe, hogy heti 30 órát „jó szomszédként" töltsenek az idős lakosok számára. Eközben a koronavírus-járvány miatti lezárások során Hollandia azt tanácsolta az állampolgároknak tavaly, hogy szerezzenek maguknak egy „barátot extrákkal", Belgium pedig minden állampolgárnak engedélyezett egy úgynevezett „knuffelcontact"-ot, aki kifejezetten arra van, hogy átölhesse egymást a másik féllel.