Így lép fel a Spotify a koronavírussal kapcsolatos hamis információk ellen
A streamingszolgáltató kiegészítéseket csatol majd podcast tartalmaihoz, hogy minimalizálják a félretájékoztatást a koronavírust érintő kérdésekkel kapcsolatban. Bár a platform rengeteg jótékony programot indított már a járványhelyzet enyhítésére, ezt a lépést viszont azután hozták meg, miután bírálták felelősségvállalásuk mértékét.
A Spotify a koronavírus megjelenése óta különféle oktatási forrásokat és kampányokat indított a figyelemfelkeltés érdekében: több jótékony szervezetnek ajándékoztak hirdetési felületet többek között, hogy ezáltal népszerűsíteni tudják a vakcinák felvételét.
Emellett több szervezetet és társaságot is támogattak, melyek a vírus elleni küzdelemben fontos szerepet játszanak, valamint a globális segítségnyújtás mellett létrehoztak egy zenei segélyprojektet a kreatív közösség támogatására.
Joe Rogan műsorának a december 31-ei epizódjában egy virológussal folytattak beszélgetést a vakcinahelyzetről és a koronavírussal kapcsolatos eseményekről. Ekkor Niel Young az adás után a Spotifyt hibáztatta, amiért hamis információkat hagy terjeszteni az oltóanyagokkal kapcsolatban, ezzel pedig közvetetten több ember halálához is hozzájárulnak.
Fotó: Unsplash/Jonathan Velasquez
„A Spotifynak felelőssége van abban, hogy mérsékelje a félretájékoztatás terjedését a platformján, bár a vállalatnak jelenleg nincs félretájékoztatási politikája. Kérjük, hogy még ma azonnal cselekedjenek ez ügyben, és tájékoztassanak az ütemtervről"
— idézi Niel Youngot a Hypebeast cikkében.
Daniel Ek — a vállalat társalapítója és vezérigazgatója — egy friss blogbejegyzésben tette közzé, hogy a podcast tartalmakhoz hozzáadott figyelmeztetések egy olyan oldalra irányítják majd a hallgatókat, ahol „adatokon alapuló tényekhez, tudósok, orvosok, akadémikusok és közegészségügyi hatóságok által világszerte megosztott naprakész információkhoz, valamint a megbízható forrásokra mutató linkekhez" juthatnak majd.
Nyitókép: Unsplash/Fixelgraphy