Több mint egymilliárd dollárnyi Starbucks-ajándékkártya vár felhasználásra
Évente emberek milliói ajándékozzák és kapják meg a Starbucks ajándékkártyáit, amelyek új vásárlókat vonzanak, és kényelmet biztosítanak a már meglévő vásárlóknak.
A kávézólánc tucatnyi alkalomra kínál tematikus kártyákat, a születésnapoktól és a karácsonytól kezdve az anyák napjáig és a tanárok megbecsüléséig. Ezek a kártyák egyfajta ajándéktárgyakká váltak olyan emberek számára, akiket nem feltétlenül ismerünk túl jól, és mindenhol elérhetőek, beleértve az Amazont és a Starbucks weboldalát is.
A Starbucks előrejelzése szerint 2021-ben 3 milliárd dollárt költenek majd ünnepi ajándékkártyákra, mivel ezek az ajándékok mindenütt elérhetővé váltak. A vásárlók 2020-ban 46 millió kártyát vásároltak, ami összesen 12,6 milliárd dollár értékű ajándékkártyát jelent az év során, számol be róla a Business Insider.
Howard Schultz ideiglenes vezérigazgató a második negyedévi eredménybeszámolóban elmondta a befektetőknek, hogy a kártyákat több mint 120 millió ember használja.
A Starbucks masszívan sikeres volt abban, hogy a vásárlók elfogadják a kártyákat. Ezek önmagukban nagyobbak, mint az egész ajándékkártya-iparág - mondta el Schultz az eredménybeszámolóban.
A vásárlók pénzt töltenek fel a kártyákra, hogy előre fizessenek a rendelésekért, ami 2021-ben 11 milliárd dollár értékű volt. Eddig a lánc ezt a számot idén meg fogja haladni, mondta Schultz.
Az ajándékkártyák a kiskereskedők számára áldásosak lehetnek, mivel a címzettek gyakran nem használják fel a teljes összeget. Ezzel lényegében ingyen pénzt ajándékoznak a kártyakibocsátónak, mivel a 18-29 évesek közel 40%-a elveszíti az ajándékkártyáját, mielőtt elköltené, és a 30-64 évesek mintegy 25%-a teszi ugyanezt.
Ez 2020-ban 164,5 millió dollárt jelentett a Starbucks ajándékkártyákon, amelyet soha nem váltottak be. Ezt a pénzt bevételként könyvelték el, lényegében ajándékként az üzletláncnak.
Nyitókép: Shutterstock / ViktoriyaFivko