
A dubaji csokoládé sokkal tovább divatban lehet, mint hittük
A mára klasszikussá vált édességet a Fix Chocolatier alkotta meg az Egyesült Arab Emírségekben 2021-ben, és két évvel később, 2023-ra szó szerint felrobbantotta a közösségi médiát. A csokoládé tömör, selymesen lágy tejcsokoládé-burokba zárva, belül krémes pisztáciás (gyakran tahinis) töltelékkel készül, melyet ropogós, finomra szálazott, rétestésztára emlékeztető kadaif egészít ki. A koncepciót mára világszerte újragondolják: a nagy márkáktól a kis pékségekig, mindenki kísérletezik vele, megjelent már dubaji csokis croissant, turmix, sőt matchás, mogyoróvajas vagy pillecukros (s’mores) változat is.
Én ezt már nem nevezem trendnek, ez teljesen új kategória
– mondta Din Allall, a The Nuts Factory társtulajdonosa, melynek mintegy 150 üzlete működik az Egyesült Államokban, magvakat, aszalt gyümölcsöket és édességeket kínálva.
A dubaji csokoládé-őrület még a pisztáciapiacot is felforgatta: az iráni dió- és magtermelő Keinia szerint az idei pisztáciahiány fő oka a „robbanásszerű keresletnövekedés”, amelyet a TikTokon vírusként terjedő dubaji csokitrend váltott ki – a globális ellátási nehézségek pedig csak tovább súlyosbították a helyzetet. A Google Trends adatai szerint a „dubai chocolate” kifejezéssel kapcsolatos google-keresések az év elején az egekbe szöktek, márciusban érték el a csúcsot, és azóta is magasan maradtak.
Allall jelenleg 12-féle dubaji csokiszeletet kínál, emellett dubaji csokoládéba mártott datolyákat, pisztáciás magvakat, rétegzett epercsokoládé-parfét, sőt 24 karátos ehető arannyal díszített Dubai Golden Chocolate-ot is. Utóbbi igazi luxuscsemege: egy tábla 79,99 dollárba (kb. 27 ezer forintba) kerül, míg a „sima”, 185 grammos szeletek ára 18,99 dollár (kb. 6400 forint).