Újabb őrület – ilyen lett a Hermès 40 ezer forintos díszborítékja

Újabb őrület – ilyen lett a Hermès 40 ezer forintos díszborítékja

A díszes Hermès boríték úgy lett megalkotva, hogy az utazási dokumentumtól kezdve a szerelmeslevelekig minden elférjen benne. Az árától azonban nem csak mi dobtuk el az agyunkat.


A francia Hermès divatmárka a napokban a bulvársajtó címlapjaira került, amiért 100 fonttért, azaz mai árfolyamon 43 ezer forintért árul egy papírborítékot Angliában.

Az A5 Envelope névre keresztelt, 8,26 hüvelyk hosszú és 5,82 hüvelyk széles emléktárgy belső rekeszét a Hermès ház jellegzetes narancssárga árnyalatába öltöztették. Emellett selyembe is csomagolják, de ez nem akadályozta meg az internet népét abban, hogy a közösségi médiában meghurcolják a borítékot és annak egekbe szökő árát.

A TikTok egyik külföldi sztárja, Benton McClintock még tavaly novemberben kritizálta és gúnyolta a Hermès néhány lakberendezési termékeit. A véleményével számtalan ember egyet tudott érteni és azóta a boríték is keményen kapja az ívet a kommentelőktől.

„13 dollárt se fizetnék ezért a borítékért”
„viccek vagyunk a gazdag emberek számára”
„felvettem hitelt, hogy a gombás papírnehezéket is megvehessem”

– parodizálták a francia divatmárkát kommentekben.

Természetesen a Hermès messze nincs egyedül az elszállt áraival. A luxusmárkák már jó ideje elképesztő árakon árulják a háztartási cikkeket. A Louis Vuittonnál a bőr origami virágokat 375 dollárért árulják. Egy Gucci tortaszervízért pedig 590 dollárt kér a márka.

Nyitókép: Photo by nic chi on Unsplash

(Robb Report)