Mestermű vagy őskáosz? 4 híres művész borzasztó festménye
A történelem során a híres művészek a világ legcsodálatosabb alkotásait hozták létre, de bukásokból is akadt néhány. Az Artnet összegyűjtötte azokat a festményeket, melyeknek nem a legjobban sikerültek (és itt nem az olyan alkotásokra gondolunk, melyek célja emberi élet groteszkségének megörökítése volt).
Henri Matisse: Portrait of Sarah Stein (Sarah Stein portréja, 1916)
A mecénásairól, Michael és Sarah Steinről készült kettős portré részeként Matisse utóbbit dimenziók nélkül ábrázolta, arcvonásai túlságosan leegyszerűsítettek, nyaka pedig hatalmas ollós pengék közé szorult. Az élénk paletta itt is hiányzik, kivéve a Stein arcára festett fényfoltok.
Edvard Munch: Angry Dog (Dühös kutya, 1938-43)
Bár a norvég művész állatbarát volt, a képen ábrázolt, a szomszédjához tartozó kutyára szelídíthetetlen vadállatként hivatkozott, aki nem kedvelte Munchot.
„Engem is sokszor megtámadta sötét éjszakákon, még a saját házam előtt is”
Talán a negatív tapasztalat miatt, de a nem ez lett Munch legjobban megfestett képévé, amelyben a címadó kutya nem is annyira dühösnek tűnik, inkább csak nagyon furának tűnik.
Vincent van Gogh: Young Man with Cornflower (Fiatal férfi búzavirággal, 1890)
Van Gogh valószínűleg a képen szereplő személy napbarnított arcszínét és sugárzó mosolyát szerette volna megörökíteni az „örökkévalóság je ne sais quoi-ját”, ahogy ő jellemezte, de a végeredmény nem feltétlenül egyezik ezen szándékával.
A képen látható férfi sokkal inkább hasonlít egy zöld szemű, hegyes fülű lényre, akinek elszíneződött ajkai között egy búzavirágszár lóg.
Rembrandt van Rijn: Rembrandt van Rijn Stone Operation (Allegory of Touch) (Működés [Az érintés allegóriája], 1624–25)
Rembrandt 18 évesen festette meg az Öt érzék sorozatot, melynek egyik darabja Az érintés allegóriája. A festményen egy orvosi beavatkozást végző férfi, kezét ökölbe szorító, grimaszoló páciense és az őket megvilágító, idő nő látható. A nyers ábrázolás előrevetíti Rembrandt érett művészként alkalmazott technikai készségeit (a fények és árnyak speciális ábrázolása, és az emberi érzések tökéletes kifejezése).