Adam Driver és Francis Ford Coppola a Megalópolisz című film fotózásán a 77. Cannes-i Filmfesztiválon 2024. május 17-én

Coppola szerint a Megalópolisz felülmúlja a hétköznapi filmötleteket

A rendező úgy véli, hogy keményen kritizált filmje olyan egyedi narratívát kínál, amely nagyban eltér a megszokottól.

„Annyira megszoktuk, hogy olyan filmeket látunk, amelyek olyanok, mint más filmek, mert így finanszírozzák őket”

– mondta Coppola a Reuters-nek egy Zoom interjúban, miközben a Torontói Nemzetközi Filmfesztiválon tartózkodott, ahol a filmjét is vetítették.

„Ez [más filmekhez hasonlóan] mindig olyasmi, amiről már bebizonyosodott, hogy pénzt fog hozni. Olyan, mint egy krumpli chips, amiről tudod, hogy szokásformáló, a Megalópolisz pedig új”

– tette hozzá.

Coppola 120 millió dollárból önerőből finanszírozott projektje idén a cannes-i filmfesztiválon debütált, péntektől pedig az amerikai mozikban, hazánkban csütörtöktől látható.

Bár a filmet a Lionsgate (LION.O) forgalmazza majd, Coppola megtartja a film tulajdonjogát.

Arra a kérdésre, hogy a Megalópolisz a filmkészítés útjának allegóriája-e, a 85 éves rendező azt válaszolta:

„Minden filmem az. Amikor fiatal voltam, és a Keresztapát forgattam, olyan kellett legyek, mint Michael [Corleone], mert nem volt hatalmam, és nagyon machiavellista voltam. Amikor az Apokalipszis most-ot csináltam, abszurd helyzetben voltam, helikopterekkel és dollármilliókkal minden héten, amiket én fizettem, ezért megalománná kellett válnom, mint Kurtz [Kurtz ezredes]. Tudod, mindig is csak azért váltam a filmjeim szereplőivé, hogy túléljek.”

Bár a Megalópolisz sajtóvisszhangja gyenge volt, és a Rotten Tomatoes kritikai összesítő oldalon 51%-os pontszámot kapott, Driver úgy véli, hogy az olyan film, amelynek igazi befogadásához több mint egy megtekintésre van szükség.

„Szerintem sikeres, és szerintem ez olyasvalami, amihez vissza akarsz térni, és vissza tudsz térni, és ki tudsz belőle bányászni valami mást. És, tudod, az emberek emlékezetében is megmaradt, mert egyedülálló, amit nem hiszem, hogy sok film mondhat el magáról”

– fogalmazott a színész.

A film főszereplője az építész-tudós Cesar Catilinát alakító Adam Driver, aki New York City egy kitalált, Új Róma nevű változatát szeretné jobbá tenni, és szembekerül a Giancarlo Esposito által alakított Franklyn Cicero polgármesterrel, aki a tekintélyt és az intézményeket részesíti előnyben a változással szemben.