Lily Collins az Emily Párizsban című sorozat egyik jelenetében

Akár márka reklámnak is elmehetne az Emily Párizsban új évada

A Netflix sikersorozata forradalmasítja a márkaintegráció televíziós képét, így potenciálisan átformálva a luxusmarketing jövőjét. A világszerte több mint 58 milliós nézettséget hozó 4. évad első négy epizódja a narratíva és a termékelhelyezés kifinomult keverékét mutatja be.

Az Emily Párizsban új évadának márkaintegrációs megközelítése különösen figyelemre méltó egy olyan korszakban, amikor a hagyományos reklámok egyre kevésbé hatékonyak. Mivel a köznségméréssel foglalkozó Nielsen vállalat 2023-as jelentése szerint a nézők 86 százaléka kihagyja a televíziós reklámokat, 47 százalékuk pedig online reklámblokkolót használ, a luxusmárkák innovatív módszereket keresnek célközönségük elérésére.

Az egyik legszembetűnőbb példa erre az 1858-ban alapított francia ékszer márka, a Boucheron zökkenőmentes beillesztése egy kulcsfontosságú esemény helyszínébe. A márka közösségi média fiókja megjelenik a képernyőn, ami iparági elemzők szerint jelentősen növelheti a márka Instagram-követőinek számát – ez jelenleg 877 000.

Hasonlóképpen, a sorozatban megjelenik az Ami Paris nevű francia ready-to-wear márka, amely 2020 óta 30 százalékos növekedést ért el éves szinten. A márka egy fiktív Roland Garros teniszbajnokságon tűnik fel, ami tükrözi az Ami valós életben való megjelenését a sportpartnerségek terén, beleértve a Pumával való közelmúltbeli együttműködését.

A termékelhelyezés új szintje

A legérdekesebb talán a Baccarat, a luxus kristálygyártó cég integrációja a sorozatba. Az egyik epizódban bemutatják a Heartbreak nevű fiktív parfümöt, amely tényleg létezik, és a Baccarat weboldalán 410 euróért megvásárolható. A fikció és a valóság ilyen összemosódása a transzmediális marketingstratégiák új határát jelenti.

A sorozat kitér a luxus viszonteladói piac fellendülésére is, amely a Boston Consulting Group becslései szerint 2026-ra világszerte 51 milliárd dollárt fog elérni. A 2022-ben 1,7 milliárd dollárra becsült francia luxus viszonteladói platform, a Vestiaire Collective jelenete rávilágít erre a trendre, bár az árképzésben némi drámai szabadsággal – egy, a sorozat egyik karaktere, Mindy által eladott haute couture ruhát alig több mint 3000 euróért vesznek meg.

Bár az Emily Párizsban kreatívan szabadjára engedhet bizonyos iparági realitásokat, a márkaintegráció innovatív megközelítése bepillantást enged a luxus marketing jövőjébe a streaming tartalomban. Mivel a hagyományos hirdetési csatornák továbbra is veszítenek hatékonyságukból, ez a alternatív lehetőséget nyújthat a márkák számára, amelyek igyekeznek megszólítani az ezredfordulós és Z generációs luxusfogyasztókat, akik az előrejelzések szerint 2025-re a luxuspiac 70 százalékát teszik majd ki.

Ahogy a streaming platformok és a luxusmárkák navigálnak ezen az új terepen, az Emily Párizsban sikere, hogy a márkanarratívákat zökkenőmentesen beleszövi a történetébe, új mércét állíthat fel a digitális korszak tartalomkészítésében és marketingjében.