Távirányítót tartó kéz, előtte Disney+ logó a képernyőn

A Netflix után a Disney+ fiókjainál is szigorítás jön

Még idén korlátozhatják a Disney+ felhasználói fiókok megosztásának lehetőségét.

Bob Iger, a Walt Disney Company vezérigazgatója augusztusban tájékoztatta a vállalat befektetőit, hogy a DIsney+ fiókmegosztás korlátozásának lehetőségeiről. Állítólag még idén kiderülhet a döntés, a változások pedig legkorábban jövőre jöhetnek, írja a Haszon.

Iger elmondta, hogy a megszorításhoz szükséges technikai eszköztár jelenleg is a cég rendelkezésére áll, azt azonban nem tudja, hányan használhatják a Disney videostreaming-szolgáltatását előfizetés nékül és hogy milyen hatással lehet a korlátozás az előfizetők számára.

A friss tájékoztatásuk alapján úgy tűnik azonban, hogy a cég Kanaádban már idén november 1-től korlátozza a fiókmegosztást. Ezzel a lépéssel a Disney a Netflix után a második nagy SVOD-szolgáltató, aki a bevételei növekedésében bízva így dönt. A vállalatnál abban reménykednek, a megszorítások miatt sok potyázójuk kényszerülhet rá, hogy előfizessen a csatornájukra.

Helyileg egy háztartáson belül továbbra is megosztható lesz egy előfizetés, de fizikailag azon kívül nem. Az előfizetésekhez azonban tartozik majd egy olyan lehetőség, hogy ahhoz hozzá lehet adni olyan felhasználókat, akik nem az állandó lakhelyükön tartózkodnak, de ennek külön meghatározott havidíja lesz – azt egyelőre nem tudni, mennyibe fog kerülni.

Streamingszolgáltatások aranykora

A magyar háztartások 44 százaléka néz filmeket és sorozatokat a streamingcsatornákon a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss, reprezentatív felmérése szerint, ami 4 százalékos emelkedést jelent a tavalyihoz képest. A kimutatás szerint a fiatalabbak és a jobb anyagi helyzetben lévők körében népszerűek ezek a csatornák.

Magyarországon a Netflix a piacvezető streaming szolgáltató, a háztartások 30 százaléka fizet elő rá. Ezt követi 21 százalékkal az HBO Max és 14 százalékkal a Disney+.

Az NMH azt írja, nem teljesen igaz, hogy amennyivel többet néz valaki lekérhető filmeket, annyival kevesebbet tévézik, de egyértelműen visszaszorulóban van a klasszikus tévéhasználat Magyarországon, a kutatás szerint a háztartások 12 százaléka már egyáltalán nem néz tévét.

Ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy az elmúlt két évben csökkent a tévelőfizetések száma. Míg 2021 közepe előtt jellemzően 3,7 millió körül volt a tévé-előfizetések száma, 2023-ban már 175 ezerrel, vagyis körülbelül 5 százalékkal csökkent ez az érték.