tapsoló közönség egy színházban

Menjünk színházba! 6 budapesti előadás, ami feldobja a januárod

Sajnos egy ideig még tartanak a borongós, hideg téli napok, amikor legszívesebben csak takaróba burkolózva fetrengenénk egész nap a kanapén. De ha már úgy érzed, becsavarodsz, ha nem jutsz egy kis kultúrához, és a legjobb barátnőd/párod is rágja a füledet egy közös programért, válasszátok a színházat! Mutatunk 6 budapesti előadást, ami garantáltan segít kikászálódni a januári apátiából.


​Budaörsi Latinovits Színház: Karoline és Kasimir / Hegymegi Máté

Ödön von Horváth közel száz éve írta az azóta is sokat játszott drámáját, ami bizonyítja, hogy a darab mondanivalója ugyanúgy aktuális ma is. Hegymegi Máté rendező a jelenbe helyezte át a történetet, egy alkoholmámoros fesztiváléjszaka során követjük végig a naiv reményekkel teli fiatal párt. A kérdés az, hogy vajon ha kihullik alólunk a talaj, és a társadalmi státusz kiharcolására tett kétségbeesett kísérleteink választás elé állítanak minket, kaphat-e még esélyt a szerelem. A látványos (a Zeppelint megformáló nagy vasszerkezet külön említést érdemel) és mozgalmas előadás főbb szereplői Hartai Petra, Fröhlich Kristóf, Chován Gábor és Takács Kati.

További részleteket az előadásról itt olvashatsz.

​Szkéné Színház: BOJZ / Somorjai Réka

Somorjai Réka kortárs drámaíró, Marosvásárhelyen tanult drámaírást Kárpáti Péter és Albert Mária osztályában. A BOJZ című, Staféta-programos előadása egy fiatal fiú családból való kiemelésének, és család széthullásának története, egymástól elválaszthatatlan sorsok közös kudarca. A fiúk alkalmazkodnak, túlélnek, és a legfontosabb: mindig boldogok akarnak lenni. Jobb híján egymásba kapaszkodnak, miközben a gyerekkoruk világa alig észrevehetővé zsugorodik. Ha a testvéri közösség felbomlik, nincs, ami a rossz álmoktól megvédene. Az előadás karaktereit Szalontay Tünde, Hajduk Károly, Urbán Richárd és Erdős Lili keltik életre, de szerepel benne a vajdasági hiphopper és színész Berta Csongor, azaz Bongor is.

Bővebb információt itt találsz.

​Radnóti Miklós Színház: Én, Daniel Blake / Valló Péter

Az előadás alapjául szolgáló filmben a rendező, Ken olyan marginalizált helyzetben élő emberek közegét mutatta be, akikkel a társadalom szemében úgymond láthatatlanok. A vidéki munkásközegben játszódó történetben egy megözvegyült ácsmester küzdelmét követhetjük végig, aki egyre jobban elveszik a szociális ellátórendszer bürokratikus útvesztőjében. Összetalálkozik a gyerekét egyedül nevelő fiatal anyával, Katie-vel, akinek segíteni kezd, majd egyre inkább odaszokik hozzájuk. De vajon meddig képes a szeretet és a jobb jövőbe vetett hit egyben tartani egy összeverődött családot? A megrázó dráma magyarországi ősbemutatóját Valló Péter rendezte, a főszerepekben Schneider Zoltánt és Mészáros Blankát láthatjuk.

Bővebb információt az előadásról az alábbi linken találsz.

​Katona József Színház: Radical Relax / Tarnóczi Jakab

Kapcsold ki a telefonod és tedd félre! Csendesedj el! Csak akkor beszélj, ha feltétlenül szükséges!

A fiatal rendező, Tarnóczi Jakab előadásaifelrázzák a Katona repertoárját. A nagy sikerrel futó Extázis című rendezése után alkotócsapatának új ősbemutatója, a Radical Relax kilenc ember egy hetes elvonulás-történetét meséli el, melynek utolsó órájában a nézők is résztvevővé válhatnak. Az előadás reflektál a kiégés miatt egyre inkább divatos elvonulás- és kivonuláskultúrára (eszképizmus), az önjelölt guruk, illetve az ezoterikus utazások és módszerek népszerűségének térnyerésére. A főbb szerepekben Bányai Kelemen Barnát, Béres Bencét, Mentes Júliát, Pásztor Dánielt, Rezes Juditot, Rujder Vivient és Vajdai Vilmost láthatjuk.

Kattints ide, ha többet szeretnél megtudni az előadásról!

​Jurányi Ház: Legjobban a nőktől féltem / Horváth András Dezső

Legjobban a nőktől féltem − mondja a fiú, akinek az előadásban a szemünk előtt hullik szét az élete, elveszíti a szerelmét, és hirtelen egy önismereti zsákutcában találja magát. A fiú brutális tempóban váltogatja maga körül a lányokat, mi pedig mellé szegődünk ebben a zenékkel életre keltett szósöl-kapkodásban. Vajon kitől is fél ő valójában a legjobban?

Horváth András Dezső olyan filmek forgatókönyvét jegyzi, mint a #Sohavégetnemérős, az El a kezekkel a papámtól! és a Nagykarácsony, első regényét, a Legjobban a nőktől féltem-et Georgita Máté Dezső állította színpadra, Dékány Barnabás színészi játékával. Hiánypótló mű, ami a férfitraumákról (merevedési zavarokról, alkohol- és potencianövelő-függőségről, apahiányról) és a lehetséges megküzdési stratégiákról vall szókimondóan.

Itt olvashatsz az előadásról bővebben.

​Trafó: Egy rosszaságról / Kiss Végh Emőke

Kiss Végh Emőke vulgaritást és abszurditást sem mellőző rendezése az öregedést, a kapuzárási pánikot, és az ezzel járó magánytól való félelmet helyezi középpontba a kiégésközeli Jorgosz történetével. Az idősödő, kontrollmániás koreográfus-rendező − aki még verseket is ír – akadémiai székfoglalójára készül, és közben egy modern tánctársulatot irányít, annak ellenére, hogy kedvelt stílusa közelebb áll a bárgyú csípőrázáshoz. Ennek ellenére mindenki korszakos zseniként tekint rá. Az előadás érinti a családelhagyás, az alkoholizmus, a lelki és testi abúzus témáját is, mindezt Rába Roland, Lőrinc Katalin, Erdős Lili és Polgár Csaba főszereplésével.

Itt tájékozódhatsz az előadásról bővebben.

Nyitókép: Getty Images