Az Adidas America Inc. észak-amerikai központja Portlandben

Az Adidas bojkottal néz szembe a fürdőruhás kampányban szereplő férfi modell miatt

Az Adidas x Rich Mnisi Pride kollekció részét képező fürdőruhát a vállalat az önkifejezés ünnepeként és az LMBTQ közösség tiszteletére létrehozott partnerségként jellemzi, de az azt viselő férfi modell kritikákat váltott ki sokakból.


Helen Joyce, a Sex Matters, a nemek jelentőségének elismeréséért a szabályokban, törvényekben, politikákban, nyelvben és kultúrában kiálló szervezet érdekvédelmi igazgatója szerint az Adidas ezen lépése úgy tekinthető, mint egy kísérlet arra, hogy „a transznemű mozgalomból tőkét kovácsolva figyelmet szerezzen”. Ahogy a Times idézi, az Adidas azt kockáztatja, hogy „elidegeníti alapvető vásárlói bázisát a múló nyilvánosságért cserébe”.

Az Adidas leírása szerint a fürdőruha a befogadás és a szeretet üzenetét képviseli, hangsúlyozva az egyének egyedi, mégis összekapcsolódó természetét. A cég szerint a Rich Mnisi-vel közösen tervezett fürdőruha vibráló energiát sugároz, és örömet okoz a strandolásban.

A divat világában, ahol a nemileg semleges minták és a hagyományos férfias és nőies trópusok dekonstrukciója régóta elfogadottá vált, a látvány, hogy egy férfi fürdőruhát visel, egy olyan ruhadarabot, amelyet jellemzően nőkhöz társítanak, bizonyos fokú nyugtalanságot váltott ki egyesekből.

Az önkifejezés és a személyes stílus szabadságát soha nem szabadna megkérdőjelezni, mégis, amikor egy olyan sportruházati óriás, mint az Adidas vagy a Nike politizál a kampányaival, a visszhang széles körben érezhető. Az Adidas figyelmen kívül hagyta a kritikákat, a fürdőruha és az eredeti képek továbbra is fent vannak a weboldalán.