Egy Rolex óra

A Rolex 2021-ben megdöntötte minden eddigi bevételi rekordját

A Rolex óragyártó már hosszú évek óta töretlenül uralja a piacot, viszont ekkora érdeklődésre talán még ők sem számítottak. Az eddigi rekordbevételüket 2019-ben érték el, az elmúlt évben viszont 60 százalékkal megugrották azt az egyébként is csillagászati összeget.


A Morgan Stanley a LuxeConsulttal együttműködve adta ki a 2021-es évértékelést az órapiacról, melyből kiderül, hogy a svájci luxusóragyártó elérte a 9 milliárd dolláros nagykereskedelmi bevételt, amely kiskereskedelmi értékeket figyelve — áfa nélkül — 12 milliárd dolláros összbevételt jelent az adott szezonban.

A 2019-es évben nagyjából 5,6 milliárd dollár volt a keresetük, tehát hozzávetőlegesen 60 százalékos növekedést tudhat magáénak a vállalat. A jelentések szerint azonban ez az emelkedés annak tudható be, hogy a márka egyes modelljeit drágább megjelenésekre cserélte, melyeket korlátozott számban lehetett megvásárolni, ezzel pedig növelte az érdeklődést irántuk, valamint az értéküket.

Mindemellett a svájci órák globális piaca 2020-hoz képest 31,2 százalékkal nőtt az előző évben. Az Omega 7,5% százalékkal megnövekedett értékesítési árbevétellel a második helyen áll, ami még inkább bizonyítja a Rolex domináns pozícióját az iparágban.

Mindezek mellett az is kijelenthető, hogy a Rolex nem csak a legkedveltebb óramárka, hanem már egy kiváló befektetésnek is számít egy-egy különlegesebb darabjuk beszerzése, ugyanis a későbbiekben — a tőzsdei értéküket figyelve — nagyot ugrik majd az áruk a viszonteladásnál. A Bob's Watches elmondása szerint a Rolex órákba való befektetés valójában jobb hozamot biztosíthat, mint a részvények, az arany, vagy akár az ingatlanok.


Nyitókép: Instagram/rolex
Forrás:
Luxurylaunches