Madonna és Justin Bieber

Beperelték Justin Biebert és Madonnát NFT-reklámozás miatt​

Beperelték többek között Justin Biebert és Madonnát is azért, mert feltűntetés nélkül húztak hasznot a Bored Ape Yacht Club NFT-inek reklámozásából. Ezzel megsértették ennek a rendszernek a törvényeit és komoly problémák elé nézhetnek a továbbiakban.


A Bored Ape Yacht Club legmenőbb NFT-gyűjteményének legnépszerűbb darabjait nagyon sok tehetős személy és vállalkozókedvű kezdő vásárolta fel, miután számos hírességtől látták, hogy milyen jó ötlet befektetni ezekbe a digitális művészeti alkotásokba. Sajnos a vásárlók nagyon sokat buktak, mióta az NFT-k értékei meredeken kezdtek zuhanni.

Adonis Real és Adam Titcher korábban szintén vásároltak maguknak ezekből, most, december 8-án pedig csoportos keresetet adtak be a bíróságra, melyben megvádolták a Yuga Labst — a Bored Ape Yacht Club létrehozója — azzal, hogy fizetett hírességek véleményét állították be organikus terjesztésként.

Feltételezésük szerint Justin Bieber, Madonna és Jimmy Fallon is úgy mondtak pozitív véleményt az NFT-kről, hogy valójában már a kezdetektől fogva befektettek a termékek sikerébe, így jelentős anyagi haszonra tettek szert. Mesterségesen megnövelték az árakat a saját javukra.

Ezzel megsértették a tőzsdetörvényt, hiszen „hamis és félrevezető kijelentéseket tettek a Yuga növekedési kilátásairól, a pénzügyi tulajdonlásról és a Yuga értékpapír-befektetők pénzügyi előnyeiről.” Ezt a közleményt a pert elindító Scott and Scott ügyvédi iroda adta ki.

Egy kis videós ismertető az NFT-kről:

A vádlottak között egészen pontosan 37 magas rangú személyiség szerepel, akik között vannak énekesek, műsorvezetők és sportolók is. A kereset szerint 5 millió dolláros kártérítést követelnek a felperesek — olvashatjuk az Artnet News cikkében. A hírességek közül még senki nem kommentálta a vádakat és a per részleteit.

A felsorolt példaesetek közül kiemelték a műsorvezető Jimmy Fallon történetét. A Tonight Show egyik epizódjában megemlítette, hogy a MoonPay szolgáltatásain keresztül vásárolt magának NFT-t, majd a későbbiekben a Twitter-oldalán folytatta a reklámozást anélkül, hogy feltűntette volna az anyagi támogatottságát a cégtől.

„Véleményünk szerint ezek az állítások opportunista és élősködő jellegűek. Határozottan úgy véljük, hogy alaptalanok, és várjuk, hogy ezt bebizonyítsuk”

— nyilatkozta a Yuga Labs.

Nyitókép: Getty