nő fotózza magát a telefonjával

A TikTok és az Instagram nem csak a boldogságunkban végez pusztítást

Veled is megesett már, hogy jógamatracot, kapucnis pulóvert, esetleg rúzst vásároltál egy online megosztott hirdetés alapján − majd azonnal megbántad? Nem vagy ezzel egyedül.


A Bankrate új tanulmánya szerint a közösségi média nagyobb hatással bír a fogyasztók vásárlási szokásaira, mint eddig gondoltuk: a felhasználók közel fele szponzorált poszt alapján vásárol impulzívan − írja a Fortune.

Ez azért működik különösen jól, mert az olyan márkák, mint a népszerű online márkák

látszólag normális, hétköznapi embereken keresztül reklámoznak nyaralásokat, ruhákat, termékeket az interneten

− mondja Sarah Foster, a Bankrate.com elemzője.

influenszer l\u00e1ny p\u00f3zol sminkterm\u00e9kek el\u0151tt

Fotó: Joshua Rondeau / unsplash

A közösségi média felhasználók 64%-a, akik impulzív vásárláson kapták magukat egy megosztott reklám alapján, legalább egy vásárlást meg is bántak utána. Ezek a vásárlások gyakran inkább ártanak, mint hogy jobbá tennék az életünket, ahogy az a platformokról sugárzik. A felhasználók közel egyharmada érez negatívan pénzügyi helyzetével kapcsolatban a vásárlások következtében, ráadásul a felmérés szerint a közösségi média a fogyasztók lelkivilágát is megtöri.

A fiatalabb generációk a közösségi médián nőttek fel, vagy végignézték, ahogy a közösségi média velük együtt növekszik és fejlődik. Ezek eleve olyan platformok, ahol a felhasználók életüknek csak a legjobb részét osztják meg, és minden egyes poszt hatással van azokra, akik nézik. A közösségi média lényegében az új út menti hirdetőtábla, csak sokkal okosabb módon éri el a hagyományos reklám célját

− mondja Foster.

A legfiatalabb generációkra is hatással van a közösségi média. A kiskorú gyermekeket nevelő szülők több mint 64%-a úgy véli, hogy az online tartalmak hozzájárultak ahhoz, hogy gyermekeiknek irreális elvárásaik legyenek a pénzzel kapcsolatban. Mivel az online gyerekbarát tartalomkészítők milliomosok, érthető, ha egy gyereknek irreális elvárásai vannak a pénzzel kapcsolatban.

Foster azt javasolja, mielőtt a „vásárlás” gombra kattintunk, jól fontoljuk meg, hogy mennyire befolyásoltak minket a vásárlásban – így kevesebb az esélye, hogy később megbánjuk azt.

Nyitókép: Mateus Campos Felipe / unsplash