A TikTok és az Instagram nem csak a boldogságunkban végez pusztítást
Veled is megesett már, hogy jógamatracot, kapucnis pulóvert, esetleg rúzst vásároltál egy online megosztott hirdetés alapján − majd azonnal megbántad? Nem vagy ezzel egyedül.
A Bankrate új tanulmánya szerint a közösségi média nagyobb hatással bír a fogyasztók vásárlási szokásaira, mint eddig gondoltuk: a felhasználók közel fele szponzorált poszt alapján vásárol impulzívan − írja a Fortune.
Ez azért működik különösen jól, mert az olyan márkák, mint a népszerű online márkák
látszólag normális, hétköznapi embereken keresztül reklámoznak nyaralásokat, ruhákat, termékeket az interneten
− mondja Sarah Foster, a Bankrate.com elemzője.
Fotó: Joshua Rondeau / unsplash
A közösségi média felhasználók 64%-a, akik impulzív vásárláson kapták magukat egy megosztott reklám alapján, legalább egy vásárlást meg is bántak utána. Ezek a vásárlások gyakran inkább ártanak, mint hogy jobbá tennék az életünket, ahogy az a platformokról sugárzik. A felhasználók közel egyharmada érez negatívan pénzügyi helyzetével kapcsolatban a vásárlások következtében, ráadásul a felmérés szerint a közösségi média a fogyasztók lelkivilágát is megtöri.
A fiatalabb generációk a közösségi médián nőttek fel, vagy végignézték, ahogy a közösségi média velük együtt növekszik és fejlődik. Ezek eleve olyan platformok, ahol a felhasználók életüknek csak a legjobb részét osztják meg, és minden egyes poszt hatással van azokra, akik nézik. A közösségi média lényegében az új út menti hirdetőtábla, csak sokkal okosabb módon éri el a hagyományos reklám célját
− mondja Foster.
A legfiatalabb generációkra is hatással van a közösségi média. A kiskorú gyermekeket nevelő szülők több mint 64%-a úgy véli, hogy az online tartalmak hozzájárultak ahhoz, hogy gyermekeiknek irreális elvárásaik legyenek a pénzzel kapcsolatban. Mivel az online gyerekbarát tartalomkészítők milliomosok, érthető, ha egy gyereknek irreális elvárásai vannak a pénzzel kapcsolatban.
Foster azt javasolja, mielőtt a „vásárlás” gombra kattintunk, jól fontoljuk meg, hogy mennyire befolyásoltak minket a vásárlásban – így kevesebb az esélye, hogy később megbánjuk azt.
Nyitókép: Mateus Campos Felipe / unsplash
- Sarah Jessica Parker megunta, hogy mindenki az ősz hajával van ... ›
- Kétféle nárcisztikus típus létezik, a különbség döntő - IN ›
- Harry herceg szerint nőgyűlölő a "Megxit" kifejezés - IN ›
- Az influenszerek divatos diétái inkább megbetegítenek minket - IN ›
- 5 tény, amit érdemes tudni a telefon függőségről - IN ›
- A közösségi média hatással van az emberek látásmódjára - IN ›