egy férfi egy tabletet tart a kezében, amin a Netflix oldala van megnyitva

Letaszíthatják a Netflixet a trónjáról? – Itt a méltó ellenfél

Az HBO, az Amazon és a Disney is beszállt a streamingpiacra, amiben eddig minden tekintetben a Netflix volt a legjobb. A trónra azonban egy mindezektől független platform is bejelentkezett, ami a statisztikák szerint idén a bevételében már le is köröztheti a csúcstartót.


A Youtube-ot attól függetlenül, hogy közösségi médiaként is funkcionál, a streaming oldalak csoportjába is sorolhatjuk. Frissen mért adatok szerint a Youtube bevételek szintjén a közeljövőben le fogja körözni a Netflixet. A hirdetési rendszerének köszönhetően 7,2 milliárd dollár volt az utóbbi pénzügyi negyedévben a bevételük csak ebben a szegmensben.

Ez az adat nagyjából 43 százalékos növekedésre utal a korábbi számokhoz képest, szemben a Netflix 7,5 milliárd dolláros bevételével, ami csupán 16 százalékos emelkedésről számol be.
A Netflix oldal\u00e1n a J\u00f3bar\u00e1tok c\u00edm\u0171 sorozat van megnyitva

Fotó: Unsplash/Mahrous Houses

Mindkét oldalnak megvannak a maga pozitívumai. A Netflixen nem jelennek meg műsor közben reklámok, valamint az egyik legerősebb ütőkártyái közé tartoznak azok a profi — díjakkal is elismert — színészek, akik többször is feltűnnek az oldal saját gyártású produkcióiban.

A Youtube-ot mindemellett sokkal többen használják napi szinten, valamint olyan tartalomgyártók és exkluzív megjelenések is láthatóak rajta, amikről kevesen akarnak lemaradni. Neil Campling, a Mirabaud Equity Research piackutató elemzője szerint ezek az adatok trónfosztás lehetőségét vázolják fel a következő időszakban— írta a Haszon.

A szorosabb verseny eredményeként mindkét oldalnak több pénzt kell befektetnie platformjaik fejlesztésébe és a megjelenések minőségébe. A Netflix ebben az évben várhatóan 14 milliárd dollárt költhet forgatásokra és egyéb tartalmakra, ez az összeg pedig 2025-re 25 milliárd dollár fölé emelkedhet.


Nyitókép: Unsplash/CardMapr