Egy nő kávét készít az irodai konyhában

5 udvariasnak hitt dolog, amit az irodai konyhában teszel, pedig nem kéne​

A munkahelyi légkör egy nagyon kényes környezet. Gyakran még a kedvesnek tűnő gesztusok is komoly veszélyeket rejtenek, így érdemes körültekintőnek lenni. Ezeket az udvariasnak hitt dolgokat nagyon sokan elkövetik az irodai konyhákban, pedig könnyen veszekedés lehet a végük.


1. Ha koszosan hagyod a mosogató lefolyóját

Sokan akarnak úgy kedveskedni munkatársaiknak, hogy egy kis rendet és tisztaságot varázsolnak az irodai konyhába. Ilyenkor természetesen nem kell nagy dolgokra gondolni, hiszen egy kis gesztus is sokat jelent. A pultok és asztalok letörlése, vagy néhány extra edény elmosása teljesen elég. De van egy dolog, amire minden mosogatás után oda kellene figyelni, de sokan elfelejtik.

A lefolyóban minden ételmaradék és morzsa megragad, ami aztán a következő személynek kellemetlen látványt nyújthat. Akármilyen kedves dologgal kedveskedünk a munkahelyen, az egészet semmisé teheti ennek az elfelejtése.

2. Ha az ételed felkínálás céljából a pulton hagyod

Irodákban nem egy szokatlan dolog, hogy a munkatársak megosztanak egymással néhány dolgot a konyhában. Egy süteményestálca, egy doboz tejszín vagy hasonló csekélységek pulton hagyása viszont kellemetlen következményekkel járhat. Néhány hozzávaló megromolhat, vagy rossz szagokat áraszthat.

Ilyen esetekben célszerű üzeneteket hagyni a kollégáknak, hogy mindenki számára érthető legyen a kihelyezett finomság célja. Nem véletlenül lett otthagyva, hanem bátran szabad venni belőle. Így el lehet kerülni, hogy feleslegesen megromoljanak a megvásárolt termékek.

3. Ha kínálásnál nem figyelsz az allergiásokra

Munkat\u00e1rsak besz\u00e9lgetnek egym\u00e1ssal az irodai konyh\u00e1ban

Fotó: Shutterstock

Kapcsolódva az előző ponthoz nem szabad elfelejtkezni arról sem, hogy néhány kolléga allergiás lehet bizonyos összetevőkre. Bár a szándékunk jó, könnyen katasztrófát is okozhatunk a figyelmetlenségünkkel. Emellett az is rossz érzést kelthet, ha valaki a betegsége miatt kimarad a falatozásból. Ezekre mindenképp fontos odafigyelni, hogy biztosan ne okozzunk kárt senkinek.

4. Ha szétszereled a kávégépet

Kávét nagyon sokan isznak, munka közben pedig mindenki arra számít, hogy a gép készenlétben áll. Ilyenkor nagyon kiábrándító, ha valaki szétszerelte tisztítás céljából a szerkezetet, de végül nem rakta össze. Ennél még az is jobb lenne, ha egyáltalán nem nyúlna hozzá.

5. Hűtőszekrény kitakarítása

Megkérdezés nélkül semmit sem szabad kipakolni — vagy szemetesbe dobni — az irodai hűtőszekrényből! Sem az ott tornyosuló dobozokat, sem a kicsit kellemetlen szagokat árasztó ételeket. A munkatársakat ezzel könnyen meg lehet sérteni, illetve olyan dolgok is szelektálásra kerülhetnek, amiknek nem lenne szabad.

A hűtő polcainak felszabadításához inkább tegyünk ki egy feliratot a konyhába, hogy mindenki vigye haza a felesleges holmiait a gépből. Amennyiben ez sem hatásos, akkor megszabhatunk egy időkorlátot, ami után minden ottmaradt holmi ki lesz dobva. Ha valaki nem veszi figyelembe a figyelmeztetést, akkor nincs joga megsértődni.

Nyitókép: Shutterstock

Forrás: Eating Well