A fehér Lótusz, jelenetkép

Özönlenek a turisták a Fehér Lótusz thaiföldi forgatási helyszíneire

A sorozat első és második évadának helyszínei, Hawaii és Szicília 300 százalékos növekedést tapasztaltak a turizmusban az előző évhez képest.

A Fehér Lótusz legújabb évadának még csak a 3. epizódja debütált a Maxon a napokban, de Thaiföldön máris érezhető a turizmus megnövekedett mértéke.

Miután az első és a második évad helyszínei, Hawaii és Szicília a „Fehér Lótusz-effektusnak” köszönhetően 300 százalékos turizmusnövekedést tapasztaltak az előző évadhoz képest, a szigetek idegenforgalmi ipara a sorozat korábbi forgatási helyszíneire emlékeztető áradatra készült.

„Bízunk A Fehér Lótusz csapatának kreatív elképzelésében, hogy bemutatja mindazt, amit az ország kínál. Hisszük, hogy a sorozat végül pozitív fényben fogja bemutatni Thaiföldet, és világszerte vonzza majd a nézőket, hogy megismerjék országunk egyedülálló báját és vendégszeretetét”

– mondta Thapanee Kiatphaibool, a Thaiföldi Turisztikai Hatóság (TAT) kormányzója a Wrap magazinnak.

Január 1. és február 16. között, még a szezon kezdete előtt 5,5 millió külföldi turista érkezett az országba. A New York Times beszámolója szerint a hónap elején 40 százalékkal megugrottak a foglalások a Four Seasons Resort Koh Samui-ban, amely ebben a szezonban a fiktív üdülőhelyet helyettesíti.

„Tízszeres növekedést tapasztaltunk a Maui és Taormina-i ingatlanoknál”

– mondta Marc Speichert, a Four Seasons Hotels and Resorts ügyvezető alelnöke és kereskedelmi igazgatója az első két évadban szereplő hawaii és szicíliai üdülőhelyekről.

Az Expedia online utazási cég is arról számolt be, hogy a sorozat forgatási helyszíneire irányuló keresések száma 2024 elején, a harmadik évad forgatási helyszínének bejelentésekor megnőtt; Chiang Mai 65 százalékos, Phuket 45 százalékos, Koh Samui pedig 30 százalékos növekedést ért el.

A Virtuoso, a luxustanácsadók globális hálózata szintén arról számolt be, hogy a Thaiföldre irányuló foglalások 2024-ben 38 százalékkal nőttek 2023-hoz képest. Emellett, az első teaser megjelenését követően a Hotels.com-on 40 százalékkal ugrott meg a Koh Samuira vonatkozó keresések száma.

Sasikarn Watthanachan, a thaiföldi kormány helyettes szóvivője egy nyilatkozatában elmondta, hogy Koh Samui az amerikai turisták körében 65 százalékos érdeklődést tapasztalt azóta, hogy a harmadik évad február 16-án elkezdődött. Hozzátette, hogy az Agoda online utazási iroda 12 százalékos növekedést tapasztalt a Koh Samui-i szállások keresésében, és Koh Samui 40 százalékos növekedést tapasztalt a luxusszállodák foglalása terén is.

Ratchaporn Poolsawadee, a Koh Samui Turisztikai Szövetség elnöke azt is elmondta, hogy a Bangkok Airways a jelenlegi 50-ről 73-ra növeli a Thaiföldre közlekedő napi járatok számát.

A thaiföldi kormány célja, hogy a 2024-es 35 millióról 2025-re 39-40 millió külföldi turistával elérje a pandémiát megelőző számokat.

(Independent)

Nyitókép: HBO