Kiderült, milyen ajándéknak örülnek leginkább a Z generációsok
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy a Z generációsok, vagyis pontosabban a 18–24 éves korosztály csaknem kétharmada (63 százaléka) több pénzt költött idén élményekre, mint bármely más korosztály. Ezt érdemes lehet észben tartani a karácsonyi ajándékvadászatnál is.
Ha figyelembe vesszük ezeket az adatokat, lehet, hogy érdemesebb ennek a korosztálynak repülőjegyet, koncertjegyet vagy különleges vacsorát ajándékozni.
A Mastercard által készített, és Európában végzett felmérés szerint a válaszadók egy bakancslistás úti cél meglátogatására (68 százalék), kedvenc előadójuk koncertjére (53 százalék), egy különleges vacsorára (42 százalék) vagy egy híres szállodában eltöltött éjszakára költöttek idén.
A kutatásból azonban az is kiderült, hogy a Z generációsok közel fele elsősorban azért költ élményekre, hogy azokat szeretteikkel közösen éljék át, azaz nem csak az események vonzereje motiválja őket. Döntéseikben a FOMO (fear of missing out − azaz a kimaradástól való félelem) is szerepet játszhat − írja a Haszon.
A Z- generációsok befektetései
És vajon milyenek a huszonévesek befektetési szokásai? Nemrég ezzel kapcsolatban is felmérést végeztek, melyből kiderült, hogy Z generáció tagjai a fintech megoldásokat kedvelik, és előszeretettel választanak olyan platformokat, amelyek lehetővé teszik az egyszerű, mobiltelefonról is kezelhető befektetéseket.
Fotó: Getty
Az is kiderült, hogy a hitelfelvétel, a megtakarítás és a befektetés területén nyitottabbak a magasabb kockázatvállalásra, és tudatosabbak is: a generációhoz tartozó minden második fiatal rendelkezik valamiféle tartós befektetéssel.
Az MNB jelentéséből kiderül, hogy befektetésnél a magas kockázatú termékeket helyezik előtérbe, ezen belül leginkább a kriptovalutákat (49%), a részvénybefektetéseket (35%), és a befektetési alapokat (34%) részesítik előnyben.
Nyitókép: Unsplash