egy lány ajándékot bontogat

Kiderült, milyen ajándéknak örülnek leginkább a Z generációsok

Egy friss felmérésből az derült ki, hogy a Z generációsok, vagyis pontosabban a 18–24 éves korosztály csaknem kétharmada (63 százaléka) több pénzt költött idén élményekre, mint bármely más korosztály. Ezt érdemes lehet észben tartani a karácsonyi ajándékvadászatnál is.


Ha figyelembe vesszük ezeket az adatokat, lehet, hogy érdemesebb ennek a korosztálynak repülőjegyet, koncertjegyet vagy különleges vacsorát ajándékozni.

A Mastercard által készített, és Európában végzett felmérés szerint a válaszadók egy bakancslistás úti cél meglátogatására (68 százalék), kedvenc előadójuk koncertjére (53 százalék), egy különleges vacsorára (42 százalék) vagy egy híres szállodában eltöltött éjszakára költöttek idén.

A kutatásból azonban az is kiderült, hogy a Z generációsok közel fele elsősorban azért költ élményekre, hogy azokat szeretteikkel közösen éljék át, azaz nem csak az események vonzereje motiválja őket. Döntéseikben a FOMO (fear of missing out − azaz a kimaradástól való félelem) is szerepet játszhat − írja a Haszon.

​A Z- generációsok befektetései

És vajon milyenek a huszonévesek befektetési szokásai? Nemrég ezzel kapcsolatban is felmérést végeztek, melyből kiderült, hogy Z generáció tagjai a fintech megoldásokat kedvelik, és előszeretettel választanak olyan platformokat, amelyek lehetővé teszik az egyszerű, mobiltelefonról is kezelhető befektetéseket.

kriptovaluta \u00e1rfolyam\u00e1t n\u00e9zi egy f\u00e9rfi a telefonj\u00e1n \u00e9s a sz\u00e1m\u00edt\u00f3g\u00e9p\u00e9n

Fotó: Getty

Az is kiderült, hogy a hitelfelvétel, a megtakarítás és a befektetés területén nyitottabbak a magasabb kockázatvállalásra, és tudatosabbak is: a generációhoz tartozó minden második fiatal rendelkezik valamiféle tartós befektetéssel.

Az MNB jelentéséből kiderül, hogy befektetésnél a magas kockázatú termékeket helyezik előtérbe, ezen belül leginkább a kriptovalutákat (49%), a részvénybefektetéseket (35%), és a befektetési alapokat (34%) részesítik előnyben.

Nyitókép: Unsplash