Az első számú hely, ahová kötelező elmenned, ha új városban jársz
Sok utazó lelkesen kutatja a legjobb éttermeket és gasztro lehetőségeket, mielőtt új helyre indul, de nem feltétlenül kell asztalt foglalnunk vagy sok pénzt költenünk ahhoz, hogy megkóstolhassuk az igazán helyi ételeket.
Ehhez pedig nincs is másra szükségünk, mint ellátogatni a helyi szupermarketekbe. Ez nem csak pénzkímélő lehetőség, hanem segít jobban megismerni az adott város gasztronómiai kultúráját.
A szupermarketek arra is kiválóak, hogy betekintést nyerjünk a helyi kultúrába. Általában egy pillantás alatt meg lehet állapítani, hogy a helyi kultúra értékeli-e a friss gyümölcsöket és zöldségeket az erősen feldolgozott élelmiszerekkel szemben, illetve, hogy hogyan nassolnak és mit isznak az emberek. Ráadásul az utazási szakértők is javasolják az utazók számára, hogy látogassanak el a helyi szupermarketekbe.
Antropológiai élmény.
Michael Soud, a Travel Insighter társalapítója 106 országban járt. Amerre csak jár, mindenhol meglátogatja a szupermarketeket.
„Egy szupermarket meglátogatása minden egyes alkalommal antropológiai élmény”
– kezdte.
„Végtelen számú termék lehet egy szupermarket polcain, így a szupermarket választása a legjobb betekintést nyújt abba, hogy mit értékel egy helyi közösség. Érdemes mindig megnézi a fagyasztott élelmiszereket is, mert kivétel nélkül, ha valamiből fagyasztott élelmiszert csináltak, az egy helyi alapanyag”
– mondta.
A szupermarketek betekintést nyújtanak a demográfiai trendekbe.
Washington, D.C., leginkább nemzeti műemlékeiről és Smithsonian múzeumairól ismert. A látogatók könnyen figyelmen kívül hagyják, hogy Etiópián kívül itt él a legnagyobb etióp lakosság. Ha besétálunk szinte bármelyik D.C.-i szupermarketbe, valószínűleg találunk etiópiai élelmiszereket és fűszereket, például injera chipseket, ami egyértelmű jele annak, hogy a térségben jelentős etiópiai jelenlét van.
A Sound máshol is hasonló tendenciákat észlelt a szupermarketekben. Például az ausztráliai Sydney nyugati részén tett utazása során észrevette, hogy a szupermarketek megnövelték a halal részlegek méretét és választékát, hogy alkalmazkodjanak az Afganisztánból újonnan érkezett bevándorlók étkezési preferenciáihoz.
Nyitókép: Shutterstock
(HuffPost)