
Egyes légitársaságok az Apple nyomkövetőjével keresik az elveszett bőröndöket
Az elmúlt években egyre szélesebb körben terjedt el a trend, miszerint az utazók saját bőröndjeiket az Apple AirTag nyomkövető eszközével látják el, hogy egy esetleges keveredés során könnyen megtalálják a repülőtereken. A hasznos utazási kütyü először 2021-ben jelent meg, ám igazán csak egy évvel később robbantak be a köztudatba. Az utasok ennek segítségével jelezni tudták a légitársaságoknak, hogy pontosan hol lehet az elveszett bőröndjük.
A növekvő trend hatására egyre több légitársaság engedélyezi az utasok számára, hogy az AirTag-ekből származó helymeghatározási adatokat közvetlenül az alkalmazásukon és weboldalukon keresztül megosszák a légitársaságok ügyfélszolgálati munkatársaikkal.
Novemberben pedig az Apple elérhetővé tette az AirTag és a „FindMy“ hálózat felhasználói számára, hogy létrehozzanak egy linket, amely megosztja a nyomkövetővel ellátott tárgy (azaz a bőrönd) helyét. A felhasználók egy interaktív térképen követhetik a tárgy tartózkodási helyét, amely mozgás esetén automatikusan frissül.
Az következő hónapokban több mint 15, világszerte több millió embert kiszolgáló légitársaság kezdi elfogadni, az ügyfélszolgálati folyamat részeként a rosszul kezelt vagy késő csomagok felkutatására. Idővel további légitársaságok is csatlakoznak majd
– olvasható az Apple közleményében.
Melyik légitársaságok használják az AirTageket a csomagok nyomon követésére?
A nagy amerikai légitársaságok, például a United és a Delta már integrálták ezeket a funkciókat az alkalmazásukba. A Lufthansa Group – amelyhez a Lufthansa, a Swiss, az Austrian Airlines, a Brussels Airlines és az Eurowings európai légitársaságok tartoznak – február elején vezette be az AirTags-t támogató új funkciókat az alkalmazásában.
Ügyfeleink AirTag-adatainak integrálása további lehetőségeket nyit meg számunkra, hogy még hatékonyabban és gyorsabban tudjunk cselekedni
– mondta Oliver Schmitt, a Lufthansa Group Digital Hangar vezetője egy nemrég kiadott közleményben. Brett Snyder, a Cranky Concierge légitársaság utazási segítségnyújtással foglalkozó cégének elnöke szerint ez „győzelem az ügyfelek számára“.
Korábban az ügyfelek frusztráltak voltak, mert látták, hogy hol vannak a csomagjaik, de nem volt könnyű rávenni a légitársaságot, hogy ugyanazokat az adatokat használja fel a csomagok visszaszerzésére. Most, hogy a légitársaságok átvették ennek használatát, könnyebbé válik az elveszett táskával való újraegyesítés
–fejtette ki.
Hogyan használjuk a nyomkövetőt?
Fotó: Shutterstock
Az elveszett poggyász helyzetének megadása a légitársaságok alkalmazásaiban viszonylag egyszerű. A szokásos módon online kitöltethetjük a hivatalos papírokat, ám mostantól a egy „Find My Item Location megosztása” mezőt is találunk az űrlapon. Ennek kitöltéséhez hozzunk létre egy linket a FindMy alkalmazásban az iPhone, iPad vagy Mac számítógépén, és illesszük be az elveszett poggyász űrlap mezőjébe.
Az ügyfélszolgálati munkatársak ezután az interaktív térképen található adatok segítségével nyomon követhetik a rosszul kezelt csomagokat. Fontos megjegyezni, hogy a helymegosztási funkció kikapcsol, amint újra hozzánk kerül a poggyász. Ezenkívül az AirTag tulajdonosa bármikor leállíthatja a helymeghatározást, a helymeghatározási link hét nap után automatikusan lejár.
Az AirTag használatának lehetőségét bevezető légitársaságok listája jelenleg így néz ki:
- Aer Lingus
- Air Canada
- Air New Zealand
- Austrian Airlines
- British Airways
- Brussels Airlines
- Delta Air Lines
- Eurowings
- Iberia
- KLM Royal Dutch Airlines
- Lufthansa
- Qantas
- Singapore Airlines
- Swiss International Air Lines
- Turkish Airlines
- United
- Virgin Atlantic
- Vueling
Nyitókép: Shutterstock