Fáradt nő a bőröndjével

Mi történik, ha lekésed a csatlakozó járatot?

A legtöbbünkkel előfordult már, hogy kérdéses volt, elérjük-e a repülőjáratunkat egy-egy átszállás során, így vad sprintelésbe kezdtünk a reptéren. Kevesebbekkel, de sajnos megtörtént, hogy valóban nem jutottak már át a beszállókapun és lekésték a járatot. Az alábbi útmutatót abban segít, mit tegyünk, ha lekéstük a csatlakozó járat indulását.



Először is, ne essünk pánikba. A csatlakozó járat lekésése meglehetősen gyakori és rutinszerű esemény a légi közlekedésben, és a légitársaságok felkészültek erre a problémára.

Az amerikai légitársaságok a legtöbb esetben ingyenesen feltesznek a következő szabad járatra. Néha az átfoglalási folyamat teljesen automatizált, és előfordulhat, hogy SMS-ben vagy a légitársaság alkalmazásában kapunk értesítést arról, hogy új járatra kerültünk át.

Bár a légitársaságok megpróbálják automatikusan átfoglalni az utasokat, de ez nem mindig működik, mondja Brett Snyder, a Cranky Concierge légitársasági segítségnyújtó cég elnöke.

„Ha nincsenek nyilvánvalóan elérhető járatok, vagy ha az utazás több légitársaságot érint, a légitársaságok sokkal nehezebben tudják automatikusan átfoglalni az embereket. És még ha meg is teszik az automatikus átfoglalást, nem biztos, hogy ez olyan opció, amely elfogadható az utazó számára.”

Ha egy légitársaság nem tudja automatikusan átfoglalni az utast, esetleg utóbbinak nem tetszik a járat, amelyre felvették, akkor az ügyfélszolgálati ügyintézőt kell felkeresnie, akár személyesen a repülőtéren, akár telefonon vagy online. Ebben az esetben menjünk a terminálon található ügyfélszolgálati kioszkhoz, vagy hívjuk a légitársaság ügyfélszolgálati számát.

Snyder azt tanácsolja, hogy próbáljunk ki mindent.

„Telefonáljon foglalásokkal, álljon sorba egy pultnál, hogy találkozzon egy ügynökkel, küldjön egy tweetet, próbálja ki a chatet. Bármilyen lehetőséget is ad a légitársaság, az utazónak ki kell használnia, és az elsőt, ami elérhető.”

Érdemes a repülési lehetőségeket is megnézni, miközben arra várunk, hogy beszéljünk a légitársaság képviselőjével. Ez segít gyorsabban haladni a dolgok intézésében. Ha egy utazási szakemberen keresztül foglaltuk le a repülőjáratot, mindenképpen érdemes lesz hozzájuk fordulni segítségért.

Ha egy utazási iroda a rendszerében végezte a foglalást, gyakran egyszerűen fel tudják tenni az utazókat a következő csatlakozó járatra, ha lekésik azt, mondja Snyder.

„Ezzel rengeteg bosszúságot spórolhatunk meg. Még ha ez nem is lehetséges a rendszerben, az ügynökök figyelhetnek és segíthetnek, amíg az utas a levegőben vagy a repülőtéren ragad. Ez segít levenni a nyomást, és a végén hamarabb megoldódik a probléma.”

Ha lekéssük az aznapi utolsó csatlakozó járatot

Ha a következő járat csak másnap indul, a legtöbb légitársaság szállodai és étkezési utalványokat biztosít. Ez különösen igaz, ha a lekésett csatlakozás a légitársaság hibájából következett be. Egyes ultra-fapados légitársaságok szigorúbbak a kártérítéssel kapcsolatban, a Spirit például nem ad étkezési utalványt, ha a késés nem az ő hibájukból következett be; a Frontier pedig soha nem ad szállodai utalványt.