Hamarosan kriptovalutával is fizethetünk a legnagyobb luxusmárkáknál
A kriptovaluták egyre népszerűbbek, és erre a csúcskategóriás kiskereskedők is felfigyeltek.
A Reuters szerint a vezető luxusmárkák fontolgatják a Bitcoin és hasonló digitális fizetési módok elfogadását árucikkeikért. Bár a stílus terén általában gyorsan reagálnak a trendekre, a kiskereskedők jellemzően nem sietnek, amikor üzletmenetük megváltoztatásáról van szó. De a kriptovaluta gyorsan növekvő értéke és a vágy, hogy új, bőségesen rendelkezésre álló jövedelemmel rendelkező ügyfeleket érjenek el, talán megváltoztatja ezt.
Míg az LVMH tulajdonában lévő Hublot és TAG Heuer, valamint a Kering tulajdonában lévő Gucci és Balenciaga a múltban már próbálkozott a kriptovalutás fizetésekkel, a luxuskonglomerátumok és a csúcskategóriás kiskereskedők érdekeltek abban, hogy a digitális valuta állandóbbá váljon. A párizsi Printemps például nemrég az első európai áruház lett, amely a Binance, a világ legnagyobb kriptotőzsdéje és a Lyzi, egy francia pénzügyi technológiai vállalat partnerségében kriptovalutákat fogad el fizetőeszközként az üzletében.
Az outlet szerint a szabályozó hatóságok még a legelterjedtebb kriptovalutákat, például a Bitcoint is túl ingatagnak tartották ahhoz, hogy megbízható fizetési módot jelentsenek egészen a közelmúltig. A kriptók támogatása az Egyesült Államokban a Trump-kormányzat részéről, valamint a kiszámíthatóságot javító blokklánc-innovációk azonban kezdik megváltoztatni a megítélést, mivel a Bitcoin a hét elején átlépte a 107 000 dolláros rekordot.
Fotó: Lisa Maree Williams/Getty Images
A luxusmárkák is remélik, hogy a váltás márkastratégiai szempontból értékesnek bizonyulhat. Sok ilyen cég, különösen a nagy múltúak, szívesen találnak új, korszerűnek tűnő módokat arra, hogy új vásárlókat vonzzanak be a körforgásba. A kriptovalutás fizetések könnyűvé tétele segíthet a bevált márkáknak, hogy innovatívnak érezzék magukat a vásárlók szemében. A lépés azonban nagyrészt szimbolikus, mivel a kriptovaluta-kiskereskedelmi tranzakciók többségét a kézhezvételkor azonnal átváltják dollárra vagy euróra. Ez nem tartja vissza a befektetőket, hogy a finom órákat és az exkluzív kézitáskákat − két olyan kategóriát, amelyek értéke idővel gyakran felértékelődik − a portfóliójukba vegyék.
A Balenciaga nemrég adott ki egy bőrkártyatartót, amelyet kifejezetten a Ledger fizikai kriptotárcájához, a Staxhoz terveztek. A Gucci már 10 különböző kriptovalutával fogad el fizetést az Egyesült Államokban értékesített termékei többségéért, ami aktív tesztelési terep az anyavállalat, a Kering számára, ami további kriptovaluta programokat indíthat el, ha a jelenlegi kísérlet sikeresnek bizonyul.
Forrás: RobbReport
Nyitókép: Shutterstock