Magányos volt, kartonból készült emberi barátokat kapott egy hal
A Yamaguchi prefektúra Shimonoseki városában található Kaikyokan akvárium által közzétett fotón a naphal egy sor egyenruhához rögzített emberi arcokat ábrázoló fotók előtt úszik.
A lépés „végső megoldás” volt a naphal egészségügyi problémáinak megoldására, amelyek a személyzet egyik tagja szerint a magányosságból eredtek – közölte az akvárium az X-fiókján a hónap elején.
A jelek szerint ez működött is.
„Úgy tűnik, ismét jó egészségnek örvend!”
– írta az akvárium másnap az X-en.
Miután az akvárium decemberben felújítás miatt bezárt, a naphal felhagyott a medúzafogyasztással, és elkezdte dörzsölni a testét az akváriumhoz, jelentette hétfőn a Mainichi Shimbun.
A személyzet néhány tagja kezdetben parazitákra vagy emésztési problémákra gyanakodott, de egyikük felvetette, hogy a hal talán magányos volt anélkül, hogy látogatók jelentek volna meg az akváriumában.
When Kaikyokan Aquarium closed for renovations, a giant sunfish began experiencing health problems, stopped eating, rubbing against its tank walls
— Massimo (@Rainmaker1973) January 22, 2025
To help, staff placed cardboard cutouts of people watching it. The next day the fish regained its appetite pic.twitter.com/EMiOBAAIQn
A világ minden óceánjában megtalálható naphal Japánban csemegének számít. Úgy tartják, hogy fogságban akár 10 évig is elélhetnek, bár az akváriumokban nem gyakran találhatók meg, mivel gazdálkodásukhoz aprólékos gondoskodásra van szükség.
A Kaikyokanban élő naphal körülbelül 80 cm hosszú és közel 30 kg.
Mai Kato, a személyzet egyik tagja a Mainichi Shimbun című lapnak elmondta, hogy a naphal, amely egy évvel ezelőtt érkezett az akváriumba, „kíváncsi” személyiség, és „felúszik a látogatókhoz, amikor azok megközelítik az akváriumot”.
Miután a fotók és az egyenruhák felkerültek, a hal másnap „jobban érezte magát”, és látták, ahogy „az uszonyait lengette” az akváriumban – írta az akvárium az X-en közzétett bejegyzésben.
Nem ez az első eset, hogy egy japán akvárium innovatív megoldásokkal állt elő a gondozásukban lévő állatok szórakoztatására. A világjárvány idején, amikor az állatkertek világszerte arról számoltak be, hogy állataik a látogatók hiánya miatt elmagányosodtak, egy tokiói akvárium „vészhelyzeti” videohívást szervezett az angolnáinak, amelyekről úgy gondolták, hogy miután hosszú ideig nem látták őket, elkényelmesedtek az emberektől.
(BBC)
Nyitókép: Shutterstock