kávézó nők nevetnek

Már nem ücsöröghetünk fogyasztás nélkül ebben a kávézóban

A világ egyik legnagyobb kávézóláncának közösségi tereiben eddig olyan vendégek is tartózkodhattak, akik nem vásároltak semmit az adott üzletben. Észak-Amerikában azonban ez most megváltozik.


A Starbucks úgy döntött, hogy visszavonja az érvényben lévő szabályait Észak-Amerikában, amelyek megengedték, hogy az emberek vásárlás nélkül is használhassák üzleteiket. Hat éve voltak érvényben az említett szabályok, melyek alapján a vendégek használhatták az üzletben lévő internetet és a mosdókat vásárlás nélkül is − írja a Haszon.

A bejelentés alapján az új szabályokat minden üzletben kifüggesztik, az alkalmazottaknak pedig kötelező lesz felszólítani azokat a vendégeket a távozásra, akik megsértik a kódexet. Szükség esetén rendőri bevonásra is számíthatnak a szabályszegők. A további változások között szerepel például az is, hogy azok a vendégek, akik helyben fogyasztanak, egy alkalommal ingyen újratölthetik forró vagy jeges kávéjukat.

Az intézkedés a Vissza a Starbuckshoz nevet viselő megújító csomag részeként, kezdeményezője pedig a Starbucks nemrég kinevezett vezérigazgatója, Brian Niccol, aki szeptemberben azt ígérte, hogy újra közösségi kávéházzá varázsolja a láncot. Mostanában elég gyakran változik, hogy ki tölti be ezt a pozíciót: Niccol három éven belül a negyedik vezérigazgató a Starbucksnál. A friss éves adatok alapján Amerikában 2 százalékkal csökkent a bevétel, annak ellenére, hogy az átlagos rendelés 4 százalékkal többe került.

Starbucks k\u00e1v\u00e9z\u00f3

Fotó: Shutterstock

A probléma egyik forrása a hosszú várakozási idő lehet: a Starbucks app adataiból látható, hogy megnőtt a be nem fejezett rendelések száma, azaz a fogyasztók egyszerűen nem nyomnak rá a rendelés gombra, amikor meglátják a kiszolgálás becsült idejét. 2022-ben még csak a válaszadók 16 százaléka mondta, hogy nőtt a várakozási idő, de 2024-ben már 24,9 százalékuk panaszkodott erre egy másik felmérés alapján.

De az árak mellett sem mehetünk el közömbösen. Mivel az elmúlt két évben átlagosan 13 százalékkal nőttek az árak az USA-ban, sok korábbi vásárló úgy döntött, hogy nem éri meg neki 4-5-6 dollárt fizetni egy kávéért.

Azok a vásárlók pedig, akiket nem visel meg annyira az árnövekedés, nem feltétlenül a tömegtermékeket keresik. Már az USA-ban is elterjedt, hogy a kávézópiac nagy részét a kisvállalkozások és kisebb láncok teszik ki, amelyek gyorsan tudnak reagálni a változó fogyasztói igényekre.

Nyitókép: Shutterstock