
Ez a dolog elriasztja a vásárlókat a Teslától
Az autómárka először 2020 októberében indította el az FSD Béta programját, amelyet később kibővítettek, tavaly pedig már a mesterséges intelligencia szerepe is felmerült a fejlesztések terén. Az innováció nevével ellentétben nem ígér teljesen önvezető autót, hiszen a sofőröknek ugyanúgy oda kell figyelniük a vezetésre.
A Slingshot Strategies cég az Electronic Vehicle Intelligence Report (EVIR) nevű felmérésével havonta vizsgálja meg a fogyasztói trendeket és attitűdöket. Augusztusi kutatásukban több mint 8000, az Egyesült Államokban élő személyt kérdeztek meg egyebek mellett a Tesla önvezető autóiról, az eredmények pedig bizonyították a vállalat kedveltségének visszaesését.

A résztvevők 35 százaléka állította, hogy kevésbé valószínű, hogy megvennének egy autót, ha tudják, hogy az önvezető. Ezzel szemben 14 százalékukat meggyőzné a Tesla önvezető csomagja, amely 8000 dolláros (3 millió forintos) előleget vagy 99 dollár (35 000 forint) havi részletfizetést tartalmaz. A megkérdezettek maradék 51 százalékát egyik lehetőség sem érdekelte.
Egy másik érdekes eredmény szerint a kitöltők közel fele szerint az önvezető funkció – amely a Tesla Autopilot funkciójával együtt több száz balesethez, köztük néhány haláloshoz is köthető – egyáltalán nem legális. Az Egyesült Királyságban például az FSD alkalmazása mellett is kötelező a kormányt fogniuk a vezetőknek, Kínában pedig a funkció nevét „Intelligens Vezetéstámogatásra" változtatták.
Érdekes módon az FSD ellenes kitöltők nem indokolták meg, miért ellenzik a funkciót, ellenben a közösségi médiában számos véleményt lehet olvasni erről. Max Kennerly, gépjármű-felelősségi ügyvéd például így fogalmazott:
Őszintén szólva, nem értem, hogyan lehet az FSD egyáltalán legális. Senki sem tanúsította vagy hagyta jóvá.
Edward Niedermeyer, a Ludicrous The Unvarnished Story of Tesla Motors (Nevetséges: A Tesla Motors kendőzetlen története) című könyv írója pedig az autógyártó pénzügyi befektetőinek döntéseit kérdőjelezte meg: „Nem a fogyasztók a probléma, hanem a befektetők, akik azt hiszik, hogy a Tesla az »önvezetés megoldásának« küszöbén áll, és egy billió dolláros értékre hajtják fel a részvényeket.”
Forrás: Futurism

