Az 1-3-1 szabály megtanulása megmenthet az utazási rémálomtól
Az 1-3-1 szabály segíthet abban, hogy új járatot foglaljunk, és mielőbb folytassuk az utunkat.
Scott Keyes, a Going repülőjegy-ügyletek alkalmazás alapítója és vezető repülési szakértője szerint az 1-3-1 szabály összefoglalja a váratlan problémák kezelésének jelenlegi legjobb gyakorlatát.
„Ez egy praktikus, mindenre kiterjedő megközelítés, amellyel maximalizálhatod az esélyeidet egy jó pótló járat megszerzésére.”
Mi az 1-3-1 szabály?
Az alábbiakban Keyes lebontja nekünk a módszert, és elmagyarázza, miért lehet ez a repülési trükk teljesen megváltoztathatja a következő utazásunkat.
Az 1-3-1 formula lehetőséget ad az utazóknak arra, hogy felkészültek és proaktívak legyenek, amikor szolgáltatási zavarokkal szembesülnek. Íme, mit jelent a három szám:
1: Maradjunk tájékozottak egy utazási alkalmazással: Az olyan megbízható utazási alkalmazások, mint a Flighty és a Flight Aware, úgy előzik meg az utazási káoszt, hogy valós idejű frissítésekkel tájékoztatják az utasokat a járatok állapotáról, a késésekről és a kapumódosításokról. A gyorsaság kritikus fontosságú, mivel a fennakadások miatt a rendelkezésre álló járatokon az üres helyeket érkezési sorrendben osztják ki.
„Az elsőnek lenni a sorban jelentheti a különbséget egy kisebb kellemetlenség és egy hosszabb késés között a célállomás elérésében”
– magyarázza Keyes.
Fotó: Shutterstock
3: Kapcsolattartási módszerek megháromszorozása: Ha változik a repülési terv, cselekedjünk gyorsan, és lépjünk kapcsolatba a légitársasággal három kulcsfontosságú csatornán keresztül:
- Személyesen a repülőtéren
- A légitársaság alkalmazásán vagy weboldalán, illetve online a közösségi médián keresztül.
- Telefonon az ügyfélszolgálattal
Mindhármat gyors egymásutánban kell megtennünk, ahelyett, hogy megvárjuk, hogy egyszerre csak egy csatornáról kapjunk választ. Keyes azt tanácsolja, hogy a sorban állás közben tegyük ezeket, és nyissuk meg a légitársaság alkalmazását, hogy tájékozódjunk a járatváltási lehetőségekről.
A légitársaság közösségi média fiókjain is lehet panaszt tenni és segítséget kérni, mert a légitársaságok számára fontos a megítélés, de Keyes megjegyzi, hogy ez a stratégia az utasokat segítő alkalmazások elterjedése miatt már nem olyan hatékony, mint régen volt. Ezután hívjuk fel az ügyfélszolgálatot.
„Lehet, hogy jóval azelőtt átfoglalhatja magát, hogy a sor elejére érne.”
1: Új szövetségi forrás használata
Az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériuma kifejlesztette az Airline Customer Service Dashboardot, egy olyan eszközt, amelynek célja, hogy a légitársaságokat jobban felelősségre lehessen vonni a fennakadások miatt. Ez világosan felvázolja a főbb légitársaságok jogi kötelezettségeit az ügyfeleikkel szemben, beleértve a garanciát arra, hogy a járatok késése vagy törlése esetén kártalanítják az utasokat – például készpénz-visszatérítéssel, étkezéssel és szállodai elhelyezéssel.
Az ellenőrizhető járattörlések esetében szinte minden nagyobb légitársaság köteles az utasokat külön költség nélkül átfoglalni, beleértve a partner légitársaságokat és a megállapodással rendelkező légitársaságokat is.
Ha három óránál tovább várakozunk egy új járatra, szinte mindig jogosultak vagyunk étkezési utalványra, de az irányítópult megmondja, hogy a légitársaságnak kell-e jóváírást vagy utazási utalványt is felajánlania, hogy a kellemetlenségek kicsit kevésbé fájdalmasak legyenek.
Keyes szerint az 1-3-1 szabály stratégia nagyon hatékony.
„Majdnem minden alkalommal, amikor megszakadt a járatom, sikerült egy megfelelő helyettesítő járatot szereznem – napokig tartó várakozás nélkül – a légitársaság mobilalkalmazásán keresztül vagy az ügynökkel való gyors kapcsolatfelvétellel.”
Nyitókép: Shutterstock