Jócskán megugrott egy nyári alapdarab iránti kereslet a Barbie hatására
Greta Gerwig Barbie című filmje már jóval két héttel ezelőtti megjelenése előtt lázban tartotta az embereket világszerte. Nem csoda, hogy a Mattel ikonikus babája a divatiparra is hatással van.
Az idei évet biztosan meghatározó trend a Barbiecore, amely a szépség-és divatiparban egyaránt népszerű. Úgy tűnik, a Barbie című film újabban a cipők keresésére is meglepő hatással volt. Ahelyett azonban, hogy az élénk rózsaszín tűsarkú cipők eladásának megugrását okozná, a rajongók inkább a klasszikus és kényelmes Birkenstock szandálokat választják.
Aki látta Greta Gerwig filmjét, az biztosan emlékszik arra a jelenetre, amikor a „Furcsa” Barbie (Kate McKinnon) lehetőséget ad a főszereplő, „sztereotipikus” Barbie-nak (Margot Robbie), hogy Barbielandet a való világra cserélje, melyet egy Birkenstock-szandál képvisel. Hogy azt választja-e végül Barbie, azt nem áruljuk el, az viszont biztos, hogy az elmúlt hetekben sokan csaptak le az ismert papucsra.
A 3DLOOK virtuális próbafülkékkel foglalkozó cég a Google Trends-et elemezve megállapította, hogy az ikonikus szandál iránti kereslet a film megjelenése óta valóban megugrott. A Google keresések a „womens Birkenstocks” kifejezésre 518%-kal nőttek az Egyesült Királyságban, a „Birkenstock sale UK” kifejezés pedig 184%-kal ugrott meg.
Whitney Cathcart, a 3DLOOK társalapítója és kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy a kényelem és a fenntarthatóság a stílus új ikonjaivá váltak, és ezt a legújabb Barbie filmbemutató is bizonyítja.
„A Birkenstock szandálok keresése ugrásszerűen megnőtt, nyilvánvaló, hogy az emberek olyan divatot fogadnak el, amely erőt ad és tartós. Hisszük, hogy az igazi szépség abban rejlik, hogy jól érezzük magunkat a saját bőrünkben, és a film hatására ez a trend még nagyobb lendületet kapott. Itt az ideje, hogy eldobjuk a csípős magassarkút, és átöleljük a divat jövőjét: ahol a stílus találkozik az anyaggal, és a magabiztosság a kényelemmel!”
– fogalmazott.
Nyitókép: Mike Marsland/WireImage