vendég a nyári koppenhágai divathéten

4 meggyőző ok, amiért Koppenhága a divat új fővárosa

Talán még nem hallottál róla, de az a helyzet, hogy a skandináv divat és a koppenhágai nők hamarosan lekörözik Párizst, mint a világ legmenőbb fővárosa.


A város évente kétszer ad otthont saját divathetének, amely az utóbbi években az év egyik legjobban várt eseményévé vált – jobban várjuk, mint a New York-it vagy a londonit. Stílusos és a trendek előtt járó nők, régi darabok újrafelfedezése. A dán főváros tervezői a kifutókon és a kifutókon kívül is komoly hírnévre tettek szert − és nem véletlenül.

Vegyük sorra, miért lopta el Koppenhága a reflektorfényt nagyobb, híresebb társai elől!

​1. Az utcai stílus nem követi, hanem vezeti a divatot

Bárki, aki vetett már egy pillantást a koppenhágai street style-ra, tanúsíthatja ezt: a skandináv nőknek szokásuk, hogy megadják az alaphangot. A Koppenhágai Divathét praktikusan a divathónap kezdete előttre esik, ami azt jelenti, hogy mielőtt a szakma New Yorkba indulna, mindenki a dán nőkre figyel.

​2. Nem félnek kockáztatni

A nagyobb divatfővárosokban a tervezők és a bemutatók látogatói inkább a finomságot részesítik előnyben, mint a kockázatvállalást. Az így létrejövő megjelenések gyakran kifinomultak és biztonságosak. Koppenhágában − valamint Stockholmban és Oslóban − a tervezők és az utcai stílus hívei hajlandóak extra ugrásokat is megtenni.

Az ország lakói a színek szerelmesei, és szeretik a feltűnést, a nem beolvadást. A vezető dán influencerek és divatszerkesztők nem követik társaikat, hanem mennek a saját stílusuk után.

​3. Itt észre lehet venni egy feltörekvő márkát

Saks Potts kab\u00e1tban egy vend\u00e9g a divath\u00e9ten

Fotó: Getty Images

Ismerősek az olyan márkák, mint a Saks Potts, a Cecilie Copenhagen és a Ganni? Ők mind Koppenhágából indultak. Most az olyan feltörekvő márkák vernek hullámokat a divatvilágban, mint a Baum Und Pferdgarten, a Joos Tricot és a Stine Goya. Ezek a márkák a skandináv régió utcai stílusának alapdarabjai, és ma már világszerte kötelező darabok. Vess egy pillantást arra, mit viselnek a dán nők februárban, így júniusban is az élen maradsz!

​4. Nem hivalkodó


New Yorkkal, Párizzsal, Milánóval és Londonnal ellentétben Koppenhága nem rendelkezik ugyanazzal a kizárólag luxuskategóriás esztétikával vagy hírnévvel. Ehelyett a tervezők kockáztatnak, és új mintákat, formákat és sziluetteket próbálnak ki.

Az utcán a kisebb márkák keverednek a csúcskategóriás márkákkal, eklektikus és érdekes eredményeket szülve. Nem annyira a márkák és logók megszállottsága jellemzi a dánokat, inkább a vágy, hogy egy kicsit másképp nézzenek ki.


Forrás: Marie Claire

Nyitókép: Getty Images