balenciaga afterworld

A divat nagyágyúi beszállnak a gamervilágba

A gamerek világa jó ideig teljesen zárt volt, ahol a divatnak nem volt helye. Az utóbbi időben azonban egyre több sztártervező kollaborál a játékvilág nagyjaival, láthatjuk reklámjaikat, és avatárunk akár a legújabb kollekciókat hordhatja. De hogy jutottunk el idáig?


Kezdetben a gamervilág egy elszigetelt környezet volt, egy menedékhely a valóság elől, ahova csak mi, vagy maximum egy-két barátunk léphettünk be a mi engedélyünkkel. Ilyenkor nem számított, hogy milyen ruhát visel a karakterünk, még a nagy vállalatok sem foglalkoztak ezzel a szubkultúrával.

Egyetlen kivételt a sportjátékok képeztek, ahol valós autómárkák és csapatok jelentek meg, a játékosok és a focicsapatok szponzoraival, de az már kellően megzavarta a számítógép előtt ülőket, amikor a Monster energiaital hatalmas logója a virtuális stadion oldalán díszelgett.

Eddig a vállalatok visszafogott óvatossággal közeledtek a játékok felé, viszont az e-sport, a mobiljátékok és az online streaming elterjedésével át kellett gondolniuk üzleti tervüket.

A Pokémon huszonötödik évfordulóján a Charli Cohen a Selfridgeszel együttműködve lehetővé tette a rajongók számára, hogy testre szabott digitális kollekciót vásárolhassanak, amelyet több mint 500 platformon hordhatnak, ebbe beleértve a Snapchat avatárfunkcióját is.

A közelmúlt további megjelenései közé tartozik az Axel Arigato partnersége az Aglet alkalmazással, hogy digitális tornacipőket áruljon a játékon belüli boltján keresztül. Mindemellett a Balenciagaelindította saját videojátékát, valamint napjainkra alig van már olyan divatház, amely ne tette volna be a lábát az Animal Crossingba.

Forrás: Hypebeast