Nagy mennyiségű mérgező vegyi anyagot találtak Shein-termékekben
A szingapúri székhelyű fast fashion-óriásnak az elmúlt években világszerte ugrásszerűen megnőtt a népszerűsége, mivel divatos ruhák és kiegészítők széles választékát kínálja elképesztően alacsony áron.
Ez a robbanásszerű növekedés az üzleti gyakorlat és a biztonsági előírások fokozott ellenőrzéséhez is vezetett, többek között az Európai Unióban és Dél-Koreában, ahol a szöuli hatóságok hetente ellenőrzik a Shein, a Temu és az AliExpress platformok által értékesített termékeket.
A legutóbbi körben nyolc, a Shein által forgalmazott terméket választottak ki, köztük gyermekcipőket, bőrtáskákat és egy övet, és több termékről megállapították, hogy nagy mennyiségben tartalmaznak ftalátokat, olyan vegyi anyagokat, amelyeket a műanyagok lágyítására használnak.
Az egyik pár cipő a megengedett ftalát-szint 428-szorosát tartalmazta – ez volt az eddigi legmagasabb érték a szöuli ellenőrzések során– , három táskában pedig a határérték 153-szorosát, közölte a szöuli önkormányzat.
A ftalátokat széles körben használják a műanyag lágyítására, és több ezer termékben találhatók meg, köztük edényekben, szépségápolási termékekben és játékokban. Évtizedek óta ismert azonban, hogy hormonális zavarokat okoznak, és összefüggésbe hozták őket az elhízással, a szívbetegségekkel, egyes rákos megbetegedésekkel és a termékenységi problémákkal.
Park Sang-jin, Szöul városának tisztviselője az AFP-nek elmondta, hogy a fent említett termékeknek az értékesítésből való kivonását kérték, és elmondta, hogy amióta a város áprilisban megkezdte az ellenőrzéseket, a legtöbb platform eleget tett az ilyen kéréseknek.
A szöuli hatóságok elmondták, hogy eddig 93 terméket ellenőriztek, melyek csaknem feléről megállapították, hogy azok mérgező anyagokat tartalmaztak. Ezek közé a termékek közé tartoznak a gyermekórák és a színezőceruzák.
A múlt hónapban az Európai Unió felvette a Sheint azon digitális cégek listájára, amelyek elég nagyok ahhoz, hogy szigorúbb biztonsági szabályok hatálya alá kerüljenek, beleértve a vásárlók védelmét a nem biztonságos termékekkel szemben, különösen azokkal szemben, amelyek károsak lehetnek a kiskorúak számára.
A Shein és a Temu követte a kínai e-kereskedelmi óriáscéget, az Alibabát az Amazon kihívásába, különösen az amerikai piacon való térnyerés révén.
Nyitókép: Shutterstock