Shein applikáció a telefon képernyőjén

Újabb pert indítanak a Shein ellen egy lemásolt táska miatt

A Fast Retailing, az Uniqlo anyavállalata pert indít a Shein ellen, miután az állítólag lemásolta előbbi népszerű válltáskáját. A Fast Retailing az utánzott termék értékesítésének azonnali leállítását és a cég által elszenvedett károk megtérítését követeli.


A Fast Retailing 2023. végén nyújtotta be a panaszt, miután a Shein állítólag eladott egy válltáskát, amely nagyon hasonlít az Uniqlo-éhoz. Ez jelentősen aláássa az ügyfeleknek az Uniqlo márka és termékei minőségébe vetett bizalmát, olvasható a Fast Retailing honlapján.

Az Uniqlo válltáskája 2023-ban jelent meg a divat legnépszerűbb márkáit és termékeit rangsoroló Lyst Indexben, így ez a legolcsóbb termék, amely valaha is megjelent a platform Year in Fashion című áttekintésében. Az uniszex, félhold alakú táska a valaha volt legkelendőbb táska, mely körülbelül 15 euróba kerül az Uniqlóban.

Nem ez az első alkalom, hogy a Sheint népszerű márkák termékeinek lemásolásával vádolják. Tavaly írtunk róla, hogy a kínai online kiskereskedő vállalat „titkos algoritmust" használt arra, hogy felismerje a trendi művészeti alkotásokat, és ellopja az azokat készítő művészektől a terveket, hogy azokat a fast fashion ruháin reprodukálja.

A Shein valójában nagyobb társadalmi fenyegetést jelent, mint a TikTok, mert az adatbiztonságon és a magánélet védelmén túlmenően is hatalmas mértékben hozzájárul a súlyos problémákhoz. A márka milliárdokat keresett egy titkos algoritmus létrehozásával, amely meghökkentő módon határozza meg a születő divatirányzatok alakulását

− állt a keresetben.

Eközben nemrég írtunk arról is, hogy a Sheinnek a Wall Street Journal adatai szerint 23 milliárd dolláros bevétele volt 2022-ben, szilárd pozícióját pedig tovább növelheti a 2023-ra korábban megjósolt jelentős forgalomnövekedés. A kínai fast fashion-óriás bevétele csak az első három negyedévben elérte a 24 milliárd dollárt, megelőzve ezzel a H&M 16,4 milliárd dolláros bevételét a hasonló időszakban.

A Shein térnyerése a piacon egyértelmű, ahogy a vállalat terjeszkedése is a ruházati termékeken túlra, beleértve az elektronikai és más kategóriákat is.

Augusztusban a vállalat stratégiai partnerséget kötött az amerikai Forever 21 divatmárkával, lehetővé téve így a keresztértékesítést és a Forever 21 fizikai üzleteinek kihasználását a Shein 150 milliós felhasználói bázisának elérése érdekében, októberben pedig megvásárolta a brit Missguided fast fashion márka szellemi tulajdonát és védjegyeit. Ez volt a vállalat első brit akvizíciója.