Vészjósló: a H&M-et és a Zarát is lekörözheti ennek a márkának a növekedése
A Shein idén a H&M és a Zara árbevételét is megelőzi az előrejelzések szerint.
A kínai fast fashion-óriásnak a Wall Street Journal adatai szerint 23 milliárd dolláros bevétele volt 2022-ben, szilárd pozícióját pedig tovább növelheti a 2023-ra várt jelentős forgalomnövekedés. A Shein bevétele csak az első három negyedévben elérte a 24 milliárd dollárt, megelőzve ezzel a H&M 16,4 milliárd dolláros bevételét a hasonló időszakban.
Nagy úgy tűnik, hogy 2022 első félévében a Zara 18,3 milliárd dolláros bevételét is megelőzi majd, amely a Sheint a fast fashion piac félelmetes erejű vállalatává pozicionálja az év végére.
Bár az értékelés a kezdeti 100 milliárd dolláros becslésekről 60 és 70 milliárd dollár közötti tartományra csökkent, a Shein térnyerése a piacon egyértelmű, ahogy a vállalat terjeszkedése is a ruházati termékeken túlra, beleértve az elektronikai és más kategóriákat is.
Augusztusban a vállalat stratégiai partnerséget kötött az amerikai Forever 21 divatmárkával, lehetővé téve így a keresztértékesítést és a Forever 21 fizikai üzleteinek kihasználását a Shein 150 milliós felhasználói bázisának elérése érdekében. A Sparc Group, a Forever 21 üzemeltető partnere, abbéli reményét fejezte ki, hogy az együttműködés platformként szolgál majd a partneri márkák sokszínű portfóliójának növekedéséhez.
Októberben a Shein megvásárolta a brit Missguided fast fashion márka szellemi tulajdonát és védjegyeit, ez volt a vállalat első brit akvizíciója.
Az amerikai fast fashion értékesítés 50 százaléka a Shein-nél
A Quartz 2022. novemberi adatai is egyértelműen mutatják a Shein nagyságát, ahol az összes amerikai fast fashion- értékesítés 50 százalékát megszerezte, ezzel szemben a H&M és a Zara 16, illetve 13 százalékkal maradt le. 2022 májusára a Shein rövid időre felülmúlta a népszerű közösségi médiaplatformokat az Egyesült Államokban, és több alkalmazást töltött le, mint a TikTok, az Instagram és a Twitter.
A Shein-t kritizálók több aggodalmukat is kifejezték, többek között a vállalat munkaügyi gyakorlatát, miután a jelentések szerint alacsony bérek és rossz munkakörülmények uralkodnak a ruhákat gyártó üzemekben. Emellett a kizsákmányolásról és a nem megfelelő munkavállalói jogokról is nyilatkoztak már a vállalat kapcsán.
Továbbá a Shein által elfogadott fast fashion modell, melyet az olcsó ruhák gyors gyártása és forgalma jellemez, kritikák tárgya, mivel hozzájárul a környezeti problémákhoz, és a nem fenntartható anyagok használata, valamint a jelentős textilhulladék keletkezése a környezetvédők által leggyakrabban hangoztatott problémák egyike.
A vásárlók is egyre többet panaszkodnak a Shein által árult termékek minőségére, többek között a méreteltérések, a rossz varrás és a tartósság hiánya miatt, és hogy az alacsony árak a termékminőség rovására mennek.
Emellett nemrég azzal vádolták a vállalatot, hogy független tervezők és más ismert márkák dizájnjait másolja megfelelő forrásmegjelölés vagy engedély nélkül. Ez a szellemi tulajdon megsértésének vádjához és a vállalat tervezési gyakorlatának etikusságával kapcsolatos aggályokhoz vezetett.
Nyitókép: Shutterstock
- Fillérekért, napi 18 órát dolgoznak egy online ruhamárka dolgozói ›
- Szorul a hurok: művészek perlik a Sheint lopás miatt ›
- Second hand-részleggel bővíti weboldalát a H&M ›
- A divatáruházaknak adományozott ruhák nagy része a kukába megy, nem újrahasznosítják ›
- Tudjuk, mi az, de hogyan ismerhetjük fel a greenwashingot? - IN ›