Milánóban is sikerrel mutatkoztak be a magyar divatmárkák
A milánói divathéten is képviseltette magát a kortárs magyar divat legjava: a ABODI, CUKOVY, Elysian, Kata Szegedi, NINI, THEFOUR és ZSIGMOND kollekciói szerepeltek a divat fővárosában.
A hazai divathetet követően Olaszország divatfellegvárát célozták meg a magyar tervezők, ahol hét hazai márka mutatta be legújabb, 2022/23-as őszi-téli kollekciójának darabjait. A négy legnagyobb nemzetközi divathét között számon tartott Milano Fashion Weeken a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös Nemzetközi Mentorprogramjának résztvevői közel egy héten keresztül mutatkoztak be különböző helyszíneken. A világhírű eseményre a nemzetközi szakma és sajtó neves képviselői mellett számos viszonteladó, forgalmazó és nagykereskedő látogatott el, így egyedülálló lehetőség nyílt a magyar márkák számára a nemzetközi piacokra való belépéshez.
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös Nemzetközi Mentorprogramjának résztvevői – ABODI, CUKOVY, Elysian, Kata Szegedi, NINI, THEFOUR és ZSIGMOND – mutatták be 2022/23-as őszi-téli kollekcióik darabjait február végén Milánóban. A Milano Fashion Week a leghíresebb nemzetközi divatesemények egyike, valamint egyúttal a nemzetközi viszonteladók, forgalmazók és nagykereskedők elérésének elsőszámú csatornája.
KATA SZEGEDI
Fotó: IMAXTREE
„Idén Budapesten a nagy nemzetközi divathetek előtt mutattuk be a tervezők legújabb, 2022/23-as őszi-téli kollekcióját, és irányítottuk magunkra a nemzetközi figyelmet. Most pedig a magyar darabok az egyik legnagyobb divathéten vonultak fel, amely szezononként több mint 20 ezer látogatót fogad. Ezen a világhírű márkákat felvonultató eseményen a tervezőink számos lehetőséget kaptak a bemutatkozásra, amely jól mutatja, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a magyar divat iránt. A hazai márkák összesen három helyszínen jelentek meg, így olyan intenzív láthatóságra tehettek szert, amely fokozottan támogatja a külföldi terjeszkedést” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.
ABODI
Fotó: IMAXTREE
Négy márka – ABODI, Elysian, Kata Szegedi és THEFOUR – a február 26-án megrendezett Budapest Select Collective Fashion Show kifutóján bizonyított, ahol legújabb kollekciójukból mutattak be összeállításokat. A tervezők ismét a nemzetközileg elismert stylist, Paolo Turina segítségével készültek fel, akivel közösen állították össze erre a különleges alkalomra a szetteket és választották ki a megfelelő kiegészítőket. A kifutók mellett a Fashion HUB kiállítótere is megtelt magyar tervezésű darabokkal az olasz divathét alatt. A kiállításon a fashion show-n bemutató négy magyar tervező további három tervezővel – CUKOVY, NINI és ZSIGMOND – egészült ki, így összesen hét hazai márka munkái voltak megtekinthetőek. A kiállítás a magyar kortárs divat kiemelkedő válogatásába engedett betekintést, hiszen a női mellett férfiruhák, valamint egyedi táskák várták a nemzetközi vendégeket. Emellett a CUKOVY márka külön prezentációt tartott, amiért korábban elnyerte a buyerek legnagyobb szakmai elismerését jelképező Buyers Award díjat.
ELYSIAN
Fotó: IMAXTREE
Nyitókép: IMAXTREE