Szürke piacokon vásárolják a divatipar termékeit az orosz vásárlók
A kínai daigou-khoz hasonlóan– a személyes vásárlók, akik külföldön vásárolnak luxuscikkeket, és kis felárral értékesítik azokat otthon, de a magas vámokat elkerülve – a személyes vásárlók egy új fajtája az orosz elitnek kínálja a szolgáltatást.
Most, hogy a legtöbb nyugati márkának törvényileg le kell állítania vagy korlátoznia kell oroszországi tevékenységét, a nemzetközi szankciók befolyásolják a helyi lakosság árukhoz való hozzáférését.
Párhuzamos rendszer
A Panorama hírtelevíziós program nyomozása feltárta a párhuzamos rendszert, amely a világjárvány óta a kínai személyes vásárlók számának növekedését tapasztalja az olaszországi magánrendezvényeken, ahol a vezető divat- és luxusházak termékeit vásárolják meg, általában kedvezményes áron. Ezeket aztán 30 százalékos felárral adják el otthon.
Az elmúlt hetekben orosz vásárlók is csatlakoztak a kínai daigou-hoz, Oroszország pedig szemet hunyt a párhuzamos import és a harmadik féltől származó eladók felett. A szövetség eltekintett attól, hogy a termékeket importáló kiskereskedőknek a védjegy tulajdonosának engedélyével kelljen rendelkezniük, ezzel megnyitva az utat a virágzó szürke piac előtt, írja a FashionUnited.
A Wildberries, egy oroszországi multibrand e-kereskedelmi platform a szankciók ellenére olyan márkákat árul, mint a Zara, jelentette a Reuters, de más Inditex márkák, köztük a Pull & Bear és a Massimi Dutti is elérhető volt a platformon.
„A Wildberries által értékesített árukat közvetítők nélkül, kizárólag közvetlenül a gyártóktól vagy hivatalos forgalmazóktól vásároljuk”
– áll a Wildberries Reutersnek adott nyilatkozatában.
Akár az elmúlt szezonok kollekcióiról van szó, akár nem, vagy bizonyos forgalmazók továbbra is fű alatt adnak el orosz vásárlóknak, úgy tűnik, hogy az oroszok számára az áruk beszerzésének rendszere nagyobb kihívást jelenthet, de nem teljesen lehetetlen.
Nyitókép: Shutterstock