Betiltja a retusált reklámfotókat az egyik legnagyobb szépségcikk webáruház
A Can't (Re)Touch This nevet kapó kampány felszólítja a szépségipart, hogy kövessék példáját az retusált szépségápolási képek betiltásában, hogy minimalizálják az online ártalmakat és elősegítsék a szépségszabványokkal kapcsolatos egészségesebb hozzáállást.
A lépést a Cult Beauty a nők és férfiak körében egyaránt terjedő szorongás és étkezési zavarok egyre emelkedő tendenciája miatt tartja fontosnak, írja a Fashionunited.
A vállalat közleményéből kiderül, hogy az Egyesült Királyságban a kórházak gyermekosztályain evészavarok miatt kezelt páciensek száma az elmúlt három évben több mint kétszeresére nőtt, míg a Mental Health Foundation nemrégiben készült jelentése szerint az Egyesült Királyságban a megkérdezett felnőttek 35 százaléka és a tinédzserek 31 százaléka szégyellte vagy volt depressziós testképe miatt.
A Cult Beauty közleményében azt írja, hogy korlátozni fogja a kreatívjai által készített képek retusálását, valamint új címkézési rendszert vezet be a digitális médián és a közösségi csatornákon, amely a képeket „nem (újra)retusáltnak” jelöli.
A vállalat további címkézési rendszert tervez a harmadik féltől, márkapartnertől és influenszerektől származó, a weboldalán és a közösségi csatornákon elhelyezett képekre, hogy egyértelművé tegye, ha egy Cult Beauty által biztosított kép retusálatlan.
A Cult Beauty nemcsak a fotókkal, de a szöveges tartalmaival kapcsolatban is változtatni kíván, hogy átfogalmazza az iparág által történelmileg becsmérelt „hibákat”, és biztosítani fogja, hogy a továbbfejlesztett iránymutatások „a sokszínűség és befogadás biztosítása érdekében a márkaépítés előterében álljanak.”
A Cult Beauty's hozzátette, hogy kampánya olyan képi anyagokat fog megjeleníteni,
amelyek minden alakú, méretű és színű embert képviselnek, anélkül, hogy digitális változtatásokra lenne szükség.
Lucy Gorman, a Cult Beautyt is tulajdonló THG Beauty vezérigazgatója szerint a fiatalok minden korábbinál jobban ki vannak téve a testképek és az irreális szépségnormák jelentette veszélyeknek.
„Jól dokumentált, hogy ez milyen káros hatással lehet a tinédzserek önbecsülésére és mentális egészségére, és az iparág vezetőjeként úgy gondoljuk, hogy tartozunk a szépségiparnak azzal, hogy olyan platformot biztosítsunk, ahol változtatni tudnak. A ma bejelentett intézkedések csak a kezdetet jelentik.”
A Cult Beauty felszólítja az ipart, hogy álljanak egy parlamenti törvényjavaslat mögé, és nyilatkozzanak arról, ha egy képet digitálisan módosítottak a testarányok javítása érdekében
A vállalat támogatja a Dr. Luke Evans brit konzervatív párti politikus által javasolt Digitálisan módosított testképek nevű parlamenti törvényjavaslatot is, amely kötelezővé tenné annak feltüntetését, ha egy képen a testarányok javítása érdekében digitálisan módosítottak.
A Mental Health UK által is aláírt, a kormánynak címzett nyílt levélben a Cult Beauty ügyvezető igazgatója, Francesca Elliott arra kéri a minisztereket, támogassák a javasolt új törvényeket:
„A szépség túl sokáig szinonimája volt egy szűk körű, legyünk őszinték, elérhetetlen ideálnak. Társadalomként a soványságot, a fiatalságot és a hibátlanságot ünnepeljük – bizonyos tulajdonságokat kiemelve, miközben mindent, ami a „tökéletes” szigorú paraméterein túlmutat, becsmérelünk. Foltok, ráncok, narancsbőr, testszőrzet – ezek csak példák a normális dolgokra, amelyeket évtizedek óta airbrusholnak ki a reklámokból és a modellképekről – vagyis ahhoz, hogy „szépek” legyünk, el kellett utasítanunk testünk valóságát, és alkalmazkodnunk kellett egy olyan formához, amely nem nekünk készült.”
A kampányt Dr. Luke Evans parlamenti képviselő eképpen kommentálta:
„A közösségi média és a torz képek hatásával kapcsolatos kutatások jelentősek és riasztóak. Úgy véljük, hogy a változásnak felülről lefelé kell elindulnia, ezért örülök, hogy a Cult Beauty aláírta a Testkép Fogadalmat, és segít az élen járni ebben a kérdésben.”
Nyitókép: Shutterstock