Jane Fonda pózol egy portréhoz 1985-ben a kaliforniai Los Angelesben

5 divatszabály az X generációtól az Y generáció számára

Van mit tanulni tőlük.

Az X generáció (jellemzően 1960 és 1979 között születettek) igazán nagyot szólt a maga furcsa és hangzatos stílusával. A yuppie chic-től a goth-on át a grunge-ig sokféle divathatás érte e generáció tagjait, így számos inspirációt meríthetünk a divatkísérletezés korából.

1. Menő zebraminta

Mint olyan sok X generációs stílust, ezt a mintát is olyan idősebb zenészek tették népszerűvé, mint David Lee Roth és Debbie Harry. Ez az állatmintás mintázat egy kicsit rockosabb, és összességében extra, mint a divatmintaként használt szokásos gepárdfoltok. Viseljük tetőtől talpig, egyszerű kiegészítőkkel, nem pedig egy rakás karkötővel vagy hajmasnikkal, amit az X generáció fiataljai párosítottak volna hozzá.

2. Merész sminkek

Az 1981-ben debütáló MTV-nek köszönhetően az X generáció tagjai voltak az elsők, akik olyan vad stílusú zenei előadókat üdvözölhetett otthonunkban, mint Boy George és Cyndi Lauper. Nem csoda, hogy mindenki az ő erős szemsminkjüket, kontúrozott arcukat és vérvörös (és néha fekete) ajkaikat másolta, változó sikerrel.

Manapság a trend már inkább az, hogy megmaradjunk egy terület, például a szem vagy az ajkak hangsúlyozásánál, és a smink többi részét visszafogjuk.

3. Overall

Az X generációs Lauryn Hill énekesmő, a Fugees hip-hop csapat női tagja túlméretezett overallját egy póló és egy hosszú ujjú, pólóing fölött hordta. A kertésznadrűg ma újra divatba jött, Sadie Sink színésznő nemcsak a Stranger Things című sorozatban viselte szívesen, hanem a mindennapokban is azt hordja, melyet sokszor egy vödör kalappal és telitalpú cipővel párosít.

4. Mom jeans

Az Y generáció tagjai egy korai X generációs darabot, a mom jeans népszerűségét élesztették újra. A magas derekú nadrágoknak is több fajtája létezik, alul szűkülő vagy széles lébszárú fazonokkal, de kétségtelen, hogy ez a darab sokak kedvence, míg mások ki nem állhatják.

5. Tornadressz és edzősruha

Elég csak Olivia Newton-John Physical című, 1981-es videoklipjére vagy Jane Fonda 1982-es edzős videóira gondolni, és nem lesz kérdéses, honnan jön a tornadresszek és jógaruhák iráni rajongás.

Ma már neve is van ennek a megjelenésnek: athleisure, amikor sportolásra tervezett ruhadarabokat a hétköznapokban is hordjuk. Hatalmas divatkategóriáról van szó, amely az előrejelzések szerint több mint 330 milliárd dolláros üzletággá fog válni. Bár a 80-as évekbeli trend a trikó és harisnya párosításából indult, enenk tovább fejlesztett változata ma a lazább, könnyű melegítőnadrágokat, fenékre simuló leggingseket és a crop top.

(PureWow)

Nyitókép: Harry Langdon/Getty Images