rolex egy noi kezen

Ezeket a trendeket jósolják az óravilág legnagyobb szakértői idénre

A jóslás csupán találgatás lehet a nyilvánvaló adatokra támaszkodva, viszont ezek nem biztos, hogy teljesülnek. A karórák világára jellemzőek a tippek, legfőképp az olyan előrejelzések, hogy milyen fejleményekre lehet számítani a következő szezonban. Cikkünkben óragyűjtők és szakértők válaszát olvashatjuk arra a kérdésre, hogy mi a legmerészebb jóslatuk az óratrendekre vonatozóan.


Vintage órák

Paul Altieri, a Bob's Watches társalapítója, ami az Egyesült Államok egyik legnagyobb viszonteladási online piaca. Főleg a Rolexekre összpontosít az oldal, így szinte egyértelmű volt, hogy Altieri ezt — az egyik legikonikusabb márkát — fogja kiemelni a sok közül.

Elmondása szerint a különböző darabok árai emelkedni fognak, mivel a kereslet messze meghaladja majd a kínálatot a következő évben. A vintage órák értéke ugrásszerűen növekedett az elmúlt időszakban, így valószínűleg azok lesznek a legkeresettebb darabok az új évben is. Bár már sok régi modell népszerű lett, de még mindig vannak olyanok, amik nem bukkantak felszínre. Ilyen például a Submariner 16800 és a 168000-as modell.

Egyre szélesedő kör

Kelly Yoch, a Watches of Switzerland ügyfélkapcsolati igazgatója szerint azok az emberek, akik korábban nem érdeklődtek az óragyártás és a luxuskiegészítők iránt, azok mostanra szeretnének belépni ebbe a társaságba. Érdemes lesz olyan ritka darabokra felkészülni, amik meghökkentik a gyűjtőket.

Függetlenedő márkák

William Massena, a Massena Lab New York-i alapítója szerint a közeljövőben feloszlik majd a most fennálló négy legnagyobb cégcsoport. Az LVMH, Kering, Richemont és Swatch csökkenteni szeretnék majd költségeiket, így sok márka jobban jár majd függetlenként. Ez több időbe telik majd, mint egy év, de biztosan látni fogjuk már a jeleit ebben az évben.

Zsebórák és egyéb egyedi darabok

Keith Davis, a Christie's Americas órákért felelős vezetőjének meglátásai alapján a piac növekedésére lehet számítani. Pár évvel ezelőtt az aukciókon azt volt észrevehető hogy nagyjából mindenki ugyanazok a darabok után áhítozik, 2021-ben ez megszűnt. Nagyobb lett a kereslet olyan különleges darabokra, mint a Patek Philippe 5102G vagy a különböző régies zsebórák.

Okoskütyük helyett hagyományok

Sean SongKuala Lumpur-i órakereskedő azt jósolta, hogy egy nagyobb visszatérésre lehet számítani a klasszikusabb darabokhoz. A sportórák és az okos kiegészítők egy kicsit visszaszorították a hagyományos karórákat, viszont ez előreláthatóan meg fog fordulni. A nagy szenzáció jelenleg a 90-es évekbeli neo-vintage darabok, például a Daniel Roth, a Breguet és a Parmigiani termékei.

AZ óraipar reneszánsza

Asher Rapkin, a Collective Horology társalapítója az óraipar reneszánszát látja 2022-ben kreatív és üzleti szempontból is. Azok a vásárlók, akik régebben tartottak a kisebb márkák és az elfeledett modellek vásárlásától, azok jobban rákapnak majd az újdonságok ízére. Ez több lehetőséget nyújt majd a gyártóknak, hogy olyan termékeket készítsenek, amiket igazán szeretnének. A fogyasztók nyitottak lesznek az új mintákra, így a vásárlás és a viszonteladás útjai sokkal egyszerűbbek lesznek, mint korábban voltak.

Űrórák és kollaborációk

Morgan KingLos Angeles-i gyűjtő rugaszkodott el legjobban jóslataival. Többek között arra számít, hogy a Rolex egyesíteni fogja a Milgausst és az Air Kinget, ezzel létrehozva egy olyan kollekciót, amire minden gyűjtőnek fájhat a foga.

Emellett egy meteorit Submariner, pirosan pásztázó másodpercmutatóval rendelkező karóra megjelenését is látja a jövőben, valamint az Omega limitált szériás kollekcióját, ami egy tisztelgés lesz Gene Cernan űrhajós előtt, aki 1972 decemberében, az Apollo 17 küldetésén az utolsó ember volt, aki a Holdon járt.

Feljönnek a női gyűjtők

Laetitia Hirschy, a Watch Femme — az órák rajongóinak női közösségének — társalapítója víziója szerint a karórák lesznek a következő divatkiegészítők, amiket mindenki be akar majd szerezni, és a lehető legjobb és legritkább darabokat akarják majd birtokolni. Az egyre nagyobb közönségnek köszönhetően a gyártók sokkal nyitottabbak lesznek olyan demográfiai csoportokra, mint a nemek és a kultúrák.


Nyitókép: Instagram/Rolex
Forrás:
Robb Report