Jennifer Lopez

JLo edzője szerint ezért nem lehet kondival elérni a kívánt célt​

Jennifer Lopez edzője, Ngo Okafor megfelelő szaktudással tud hozzáállni a különböző diétákhoz és edzéstervekhez. Alábbi cikkünkben összeírtuk azt a négy meglátását, melyek az állítása szerint megakadályozhatják a folyamatos fejlődést egészséges életvitel mellett is.


1. Elégedettségig és nem telítettségig kell enni

Az elégedettségig elérni azt jelenti, hogy megfelelő mennyiségű tápanyag jutott a szervezetbe a működéshez, ellenben a telítettség érzet már egy érzelmi folyamat. Fontos ismerni a kettő közötti különbséget.

Az olyan országokban, ahol az emberek statisztikailag a legtovább és a legboldogabban élnek, gyakran törekszenek a 80 százalékos szabályra. Ez azt jelenti, hogy éppen csak egy kicsivel esznek kevesebbet, mint amennyit a szemük kíván. A határ betartásához célszerű lassítani étkezés során, ez a módszer ugyanis hamarabb elhozza az elégedettség érzését.

2. A kalóriaszámlálás és a megvonás nem tartható

Okafor arra buzdítja az embereket, hogy kerüljék a kalóriaszámlálást és a drasztikus étrendváltásokat, mert ezek könnyen kívánóssághoz és túlevéshez vezethetnek. Mint oly sok mindennel kapcsolatban, a lényeg itt is a mértéktartás. A szakértők szerint a fehérjeforrásokat és a zöldségeket fontos előtérbe helyezni, mivel azok órákig képesek jóllakottságot nyújtani, ezzel szemben a gabonafélék és a gyümölcsök hosszútávú energiaforrások.

3. A víz mindenek felett

A testmozgás és a megfelelő étrend kiválasztása mellett nem szabad elfelejtkezni a rendszeres folyadékbevitelről sem. A víz Okafor meglátásai alapján sokkal jobb bármilyen helyzetben, mint a kifejezetten sportolásra szánt italok. Azt is mondja, hogy a víz megunása esetén is célszerű alacsony cukortartalmú folyadékokat választani, mivel a túlédesített üdítők lomhává teszik az embert és zsírosodáshoz vezetnek.

4. Száraz hónapot tartani sosem késő

Bár a legtöbb edző szerint az alkohol része lehet egy egészséges étrendnek, bizonyos időközönként — vagy egy kitűzött cél eléréséhez — ajánlatos egy száraz hónapot beiktatni. Az alkoholok többsége magas cukortartalmú, ezen felül pedig bomlasztja az izmokat, akadályozza a fejlődést és még sóvárgáshoz is vezethet.

Nyitókép: Getty

Fotó: Eating Well